خسارت ۳۴ میلیون دلاری آمازون در پی قطع ۵۹ دقیقهای اینترنت
روز سهشنبه هفته جاری و در ۵۹ دقیقهای که تعدادی از سایتها و تارنماها از جمله آمازون، توییچ، ردیت، و پیپال، به دلیل اختلال در سرورهای شرکت فستلی از کار افتادند، آمازون ۳۴ میلیون دلار از فروشش را از دست داد.
به گزارش سیتنا، آمازون که در طی همهگیری و با اجبار خردهفروشان به تعطیل کردن کسبوکارشان، از رونق زیادی برخوردار شده است، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۷۵.۶ میلیارد دلار از طریق تارنماهای خود فروش داشته است.
این مبلغ معادل ۸۳۰ میلیون دلار در روز، ۹۶۱۵ دلار در ثانیه، و ۳۴ میلیون دلار در طی ۵۹ دقیقه از کار افتادن تارنماها در روز [سهشنبه] است.
آمازون، توییچ، ردیت، و پیپال، از جمله تارنماهایی بودند که پس از دچار مشکل شدن سرورهای شرکت فستلی که ارائهگر خدمات به این شرکتها است، از ساعت ۹:۵۹ صبح به وقت گرینویچ از کار افتادند. در ساعت ۱۰:۴۴ صبح، فستلی صفحه وضعیت خود را بهروز کرد و گفت که مشکل «شناسایی شده است و رفع اشکال در حال اجرا است.» در ساعت ۱۰:۵۷ صبح گزارش شد که مشکل برطرف شده است.
بعید به نظر میرسد که این وضعیت، تلنگری به ثروت ۱۸۶ میلیارد دلاری جف بزوس، بنیانگذار آمازون، بزند.
خریداران آمازون، پس از رفع مشکل و به کار افتادن دوباره تارنماهای آن، احتمالاً دوباره به خرید خود ادامه میدهند، اما این ارقام نشاندهنده سلطه این شرکت است.
این اولین بار نیست که فعالیت تارنمای آمازون قطع میشود. در نوامبر سال ۲۰۲۰، پلتفرم «آمازون وب سرویسِز» که خدمات رایانش ابری (ذخیره داده) ارائه میکند، از کار افتاد و در نتیجه مشکلات مشابهی ایجاد شد.
اختلال در برخی از مهمترین تارنماهای جهان، وابستگی اینترنت به شمار نسبتاً کمی از شرکتها را برجسته کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید