کدخبر :257262 پرینت
27 اردیبهشت 1400 - 10:36

همدلی دانشکده‌های مهندسی برق و کامپیوتر با صنایع برق و مخابرات باعث توسعه کشور می‌شود

رئیس بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، گفت: هدف اصلی ما همکاری بهتر صنعت و دانشگاه است، خوب است که صنایع انتظاراتشان را از دانشگاه‌ها اعلام کنند و دانشجویان هم در جهت نیازهای صنایع فعال شوند و از این فرصت استفاده کنند.

متن خبر

دکتر مسعود شفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، گفت: این کنفرانس از تاریخ 28 الی 30 اردیبهشت ماه 1400 توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و کمیته دائمی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی، ادامه داد: 27 اردیبهشت کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود که 43 کارگاه منظور شد و در 23 کارگاه ثبت نام کافی انجام شد و 20 کارگاه دیگر در باقی ایام سال انجام می‌شود.

شفیعی، افزود: در زمینه مخابرات، برق، نیرو و باقی حوزه‌ها استقبال خوبی شد. اساتیدی از خارج از کشور در این کنفرانس حضور دارند، همراه اول پنج کارگاه، پژوهشگاه ارتباطات حدود 10 کارگاه، ایرانسل یک کارگاه و بخش خصوصی چندین کارگاه برای ارائه پیشنهاد داده‌اند.

رئیس بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، اظهار کرد: هدف اصلی ما همکاری بهتر صنعت و دانشگاه است، خوب است که صنایع انتظاراتشان را از دانشگاه‌ها اعلام کنند و دانشجویان هم در جهت نیازهای صنایع فعال شوند و از این فرصت استفاده کنند. اساتید دانشگاه‌ها تحقیقات و نوآوری‌های جدید را ارائه دهند تا بخش صنعت از آن استفاده کند. گفتنی است، برخی کارگاه‌ها بین صنعت و اساتید مشترک است.

شفیعی، خاطرنشان کرد: در افتتاحیه دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، دکتر ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و مهنس فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران به نمایندگی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی حضور دارند و چهار میزگرد برگزار می شود که بزرگان صنعت و دانشگاه‌ها و مسوولین وزارتخانه‌ها حضور خواهند داشت و پیرامون مسائل روز صحبت می‌کنند.

رئیس بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، گفت: در میزگرد اول پیرامون فارغ اتحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات بررسی می‌شود که دکتر معتمدی، دکتر خاکی صدیق و دیگر مسوولین حضور دارند و پیرامون انتظارات صنعت از دانشگاه‌ها و برعکس در این میزگرد سخن می‌گویند. میزگرد دوم پیرامون بومی سازی صنعت ICT است که متولی آن اپراتورهای همراه  یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند. میزگرد سوم پیرامون ارائه سرویس‌های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول است. میزگرد چهارم پیرامون ارتباط صنعت و دانشگاه است تا همکاری برای پیشرفت بیشتر در این حوزه  را داشته باشیم.

وی، ادامه داد: در این کنفرانس حدود 230 مقاله ارائه می‌شود. امسال 17 مقاله در صنعت داشتیم که سه مقاله تایید شد. در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، اساتیدی از داخل و خارج کشور حضور دارند که در زمینه‌های شش گرایش مهندسی برق در این کنفرانس ایراد سخنرانی می‌کنند.

[node:title]

شفیعی، افزود: باید دانشگاه‌ها به خصوص در حوزه برق فعالیت‌هایی را انجام دهند که برای صنعت برق و مخابرات مفید باشد و در نهایت همدلی را به وجود آوریم. برگزار کردن کنفرانس در فضای مجازی ساده نیست اما وقت کمتری گرفته می‌شود.

وی، در پایان گفت: با کمک سندیکای صنعت مخابرات، هفت صنعت بزرگ عضو سندیکا اسپانسر کنفرانس شدند و همچنین اپراتورهای همراه نیز اسپانسری این کنفرانس را برعهده گرفتند و امیدواریم جامعه بتواند از این فرصت پیش آمده استفاده کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.