تاثیر بهرهمندی از سامانه سجاد در افزایش صحت و درستی مدارک تحصیلی
مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: در نتیجه استفاده از سامانه سجاد، بسیاری از رفت و آمدها و مسافرتهای شهری و بین شهری جهت تایید مدارک تحصیلی برای ترجمه حذف شده است که خود رضایت بالای مخاطبان را به همراه داشته است.
مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خدمات این اداره کل از قبیل درخواستهای میهمانی و انتقال، شورای بررسی موارد خاص، لغو تعهد و تایید مدارک تحصیلی جهت ترجمه، به شیوه الکترونیکی و از طریق سامانه سجاد انجام می شود.
به گزارش سیتنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر جاماسب نوزری، ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان را در شرایط کرونا بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: بستر سامانه سجاد این امکان را به ما داد که در شرایط دشواری مانند کرونا بتوانیم خدمات خود را بدون توقف ادامه دهیم و مشکلی در پاسخ به درخواستهای دانشجویان و دانشآموختگان نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: انجام موارد درخواستی دانشگاهها به شیوه الکترونیک، مانند پروندههای مطرح در شورای موارد خاص، به رسیدگی به این پروندهها سرعت بخشیده است. در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۴۸ پرونده کمیسیون موارد خاص مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به تعداد پروندههای شورای موارد خاص در سال ۱۳۹۲ که ۳۲۸ پرونده بوده است؛ تعداد پرونده های مورد بررسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۲ نزدیک به ۳ برابر رشد داشته است.
دکتر نوزری بهرهمندی از سامانه سجاد را در افزایش صحت و درستی مدارک تحصیلی موثر دانست و گفت: نتیجه استفاده از این سامانه، بسیاری از رفت و آمدها و مسافرتهای شهری و بین شهری جهت تایید مدارک تحصیلی برای ترجمه حذف شده است که خود رضایت بالای مخاطبان را به همراه داشته است.
وی افزود: هم اکنون تمام فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان از مرحله ثبت نام دانشجو تا موافقت دانشگاههای مبدا و مقصد از طریق سامانه سجاد انجام میشود و در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱ هزار درخواست در بستر سامانه سجاد مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است. همچنین درخصوص انتقال دانشجویان ایرانی از دانشگاههای خارج به داخل، با توجه به شرایط کرونا و مجازی شدن آموزش در اکثر دانشگاههای دنیا، با کاهش روبه رو بوده است و تعداد پرونده های مورد بررسی در این زمینه در سال ۱۳۹۹ برابر با ۸۸ درخواست بوده است.
مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: اصلیترین رویکرد و خط مشی این اداره کل، سیاست گذاری کلان، تفویض اختیار و تمرکززدایی از انجام امور خدمات آموزشی، رفاهی و انضباطی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وبویژه دانشگاههای معین استانها و پرداختن به نظارت بر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.
دکتر نوزری استفاده از سامانه سجاد برای هریک از خدمات و تفویض اختیار و تمرکززدایی را از برنامه های درحال اجرای این اداره کل در سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: در همین راستا آیین نامه های مربوط به شورای بررسی موارد خاص بازنگری شد که با تفویض اختیار به شوراهای دانشگاهی و استانی همراه بوده و این آییننامه برای اجرا ابلاغ شده است.
وی افزود: آییننامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاههای داخل نیز بازنگری و با افزایش اختیار و تسهیل امر در انتقال، به دانشگاهها ابلاغ شده است. همچنین آییننامههای همیار دانشجو و میهمانی و انتقال دانشجویان دورههای کاردانی و کارشناسی نیز تهیه و بازنگری آنها انجام شده است و فرآیند لازم برای ابلاغ را طی نموده که به زودی به دانشگاهها ابلاغ میشود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید