مراحلی جهت جلوگیری از خاموشی خود به خود آیفون
خاموش شدن خود به خود گوشی های آیفون یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه میشوند.
به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیا آیفون شما به خودی خود خاموش میشود؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی آیفونتان خود به خود و ناگهانی خاموش شده باشد، چه در زمانهای تصادفی اتفاق میافتد، شاید ندانید که چگونه میتوان از پس این مشکل بر آمد. در ادامه راهکارهایی را به شما پیشنهاد میدهیم که از خاموش شدن خود به خودی آیفون جلوگیری میکند.
اگر به محض روشن شدن تلفن این اتفاق سریع بیفتد، ممکن است نتوانید به تنظیمات لازم برای هر مرحله دسترسی پیدا کنید، اما برای رسیدن به راه حل باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا به مرحله آخر برسید.
ابتدا از تلفن خود پشتیبان تهیه کنید
چندین مرحله بعدی شامل پاک کردن تمام دادههای تلفن شما و بازیابی مجدد آنها برای رفع مشکل است. مطمئناً، اگر از تلفن خود پشتیبان تهیه نکنید، همه دادهها از بین میروند: برنامهها، پیامها، تصاویر و ...
حتی اگر تصمیم به این کار نداشته باشید، این واقعیت که گوشی شما بدون دلایل مشخص به طور ناگهانی دوباره راه اندازی میشود، نشان دهنده یک مشکل بزرگ در دستگاه است. این ممکن است آخرین فرصت شما برای تهیه نسخه پشتیبان باشد قبل از اینکه دستگاه کاملاً از کار بیفتد.
سادهترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از آیفون استفاده از iCloud است. «تنظیمات» را باز کنید و روی نام خود در بالای صفحه کلیک کنید، سپس iCloud را انتخاب کنید، سپس به پایین صفحه بروید و iCloud Backup را کلیک کنید، اکنون پشتیبان گیری را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان کامل شود.
اگر نمیتوانید، به احتمال زیاد به دلیل اینکه آیفون در اواسط ساخت کپی مجدداً راه اندازی مجدد میشود، دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و سعی کنید با استفاده از iTunes یا Finder نسخه پشتیبان تهیه کنید.
۱. سیستم iOS و به روزرسانی برنامهها
در بیشتر اوقات، علت نقص نرم افزار است و با نصب آخرین به روزرسانیهای موجود برای iOS و همه برنامهها در iPhone، رفع این نقص آسان است. برای به روزرسانی سیستم iOS در تلفن خود به تنظیمات> عمومی> به روزرسانی نرم افزار بروید و این کار را میتوانید از طریق برنامه iTunes یا برنامه Finder در رایانه نیز انجام دهید. پس از به روزرسانی سیستم، App Store را باز کنید و سپس روی نماد حساب خود در سمت راست بالا کلیک کنید و «به روزرسانی همه» را در تلفن خود انتخاب کنید.
۲. بخشی از فضای ذخیره سازی را آزاد کنید
حتی اگر تلفن ۶۴ گیگابایتی دارید، نباید آن را با محتوای ۶۴ گیگابایتی پر کنید. بهتر است حداقل ۱۰ درصد از فضای ذخیره سازی خود را خالی نگه دارید. در هنگام پردازش وظایف، آیفون از فضای خالی برای کپی کردن پروندهها، انتقال دادهها و کارایی بیشتر آنها استفاده میکند. اگر فضای ذخیره سازی پر باشد، تلفن شما عملکرد بهینهای نخواهد داشت، که ممکن است راه اندازی مجدد مکرر را توضیح دهد.
به بخش Settings> General> iPhone Storage بروید تا نگاهی به میزان استفاده از فضای ذخیره سازی بیندازید.
۳. برنامههایی را که ممکن است مشکلی ایجاد کنند را حذف کنید
حتی بعد از به روزرسانی همه برنامهها، برخی از آنها ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. اگر برنامه ضعیف است یا مدت زیادی است که به روز نشده، هر زمان که بخواهید تلفن را باز کنید ممکن است دوباره راه اندازی شود. توجه داشته باشید که از کدام برنامهها قبل از شروع مجدد آیفون استفاده میکنید و اگر متوجه شدید که از برنامه خاصی قبل از خراب شدن تلفن استفاده میکنید، آن را حذف کرده و از یک برنامه جایگزین استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید برنامهها را حذف کنید، به تنظیمات> عمومی> ذخیره سازی iPhone بروید و به پایین بروید تا برنامهای را که میخواهید حذف کنید پیدا کنید. در صفحه جزئیات برنامه، روی «حذف برنامه» کلیک کنید.
۴. تمام تنظیمات را بازنشانی کنید
این یک مشکل نادر است، اما اگر مشکلی در تنظیمات شما وجود داشته باشد، ممکن است باعث خاموش شدن مکرر تلفن شود. خوشبختانه، شما میتوانید تمام تنظیمات را بر روی iPhone بدون از دست دادن دادههای دیگر در دستگاه، تنظیم مجدد کنید. تنها اشکال این راه حل این است که شما مجبورید تمام رمزهای عبور شبکههای Wi-Fi مورد استفاده خود را دوباره وارد کنید. برای بازنشانی تنظیمات، به تنظیمات> عمومی> بازنشانی بروید و تنظیم مجدد همه تنظیمات را انتخاب کنید.
۵. سیم کارت را بردارید
حتی یک سیم کارت میتواند باعث راه اندازی مجدد آیفون شود. این اتفاق معمولاً درصورتی رخ میدهد که کارت به دلایلی قادر به اتصال به شبکه نباشد، اما میتواند منجر به گیر افتادن تلفن در چرخه معیوب راه اندازی مجدد شود که فرار از آن دشوار است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از پین یا گیره مو استفاده کنید، سیم کارت را از جای خود برداشته و سپس سعی کنید تلفن را روشن کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد میکند یا خیر.
این مشکل شما را حل میکند، اما اگر مجدداً سیم کارت را نصب کنید، مشکل برمی گردد، مراحل زیر را امتحان کنید تا قبل از نصب سیم کارت، تلفن خود را مجبور به راه اندازی مجدد کرده و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر تلفن به دلیل داشتن کارت همچنان متوقف شد، باید یک تلفن دیگر را به جای آن استفاده کنید.
۶. راه اندازی مجدد اجباری
درست نیست که تلفن را به زور راه اندازی کنید، همانطور که جدا کردن سیم از کامپیوتر توصیه نمیشود. اما شرایط اضطراری به اقدامات مهمی نیاز دارد و اگر تلفن شما دائماً خراب است، گاهی اوقات تنها راه حل آن از طریق راه اندازی مجدد اجباری است که به آن تنظیم مجدد بی رحم نیز میگویند. مراحل برای مدل آیفون شما متفاوت است.
۷. بازنشانی سیستم با استفاده از رایانه
با علامت گذاری اقدامات مهم، اگر تلفن شما به راه اندازی مجدد خودکار ادامه میدهد، وقت آن است که همه دادهها را حذف کرده و سیستم عامل را دوباره نصب کنید. این ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد، بنابراین حتماً زمانی را انتخاب کنید که برای مدتی دیگر نیازی به استفاده از تلفن نداشته باشید.
اگرچه حذف تمام دادههای موجود در تلفن از تنظیمات امکان پذیر است، شما باید سیستم عامل را نیز دوباره نصب کنید و تنها راه انجام این کار، بازنشانی آیفون با استفاده از رایانه است. بهتر است تلفن را به حالت DFU تنظیم کنید، این نرم افزار و نرم افزار موجود را دوباره نصب میکند. به یاد داشته باشید که ابتدا از تلفن خود پشتیبان تهیه کرده و دستورالعملهای اینجا را دنبال کنید.
۸. تلفن را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید
پس از بازنشانی سیستم عامل، میتوانید علت نرم افزاری بودن آن را رد کنید. این تنها شما را در اختیار خود دستگاه قرار میدهد، به این معنی که تلفن ممکن است نیاز به تعمیر فیزیکی داشته باشد. به خارج از تلفن نگاه کنید تا هرگونه علائم آسیب دیدگی، به صورت خراش ناشی از برخورد تلفن به زمین، علامتهای آب از مایعات یا پینهای شکسته در درگاه شارژ.
همچنین برای بررسی سلامت باتری و اینکه آیا باید تعویض شود، بهتر است به تنظیمات> باتری> باتری بهداشتی بروید. هر یک از این مشکلات میتواند باعث راه اندازی مجدد خودکار تلفن شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید