کدخبر :255045 پرینت
11 اسفند 1399 - 09:42

افزودن دو امکان جدید برای کاربران در سامانه بام

دو امکان جدید «ثبت درخواست و پیگیری صدور دسته چک» و «فعال یا غیرفعال سازی ساپتا» برای کاربران سامانه بام فراهم شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ثبت درخواست و پیگیری صدور دسته چک از طریق بام مخصوص آن دسته از مشتریان دارای حساب جاری بانک ملی است که در سامانه بام نیز عضویت دارند و می خواهند نسبت به ثبت درخواست صدور دسته چک صیاد از محل یکی از شماره حساب های جاری خود اقدام کنند.

در ادامه کاربر با ورود به سامانه بام، احراز هویت شده و در بخش «خدمات چک» سامانه بام، ویجت «درخواست و پیگیری صدور دسته چک» را انتخاب می کند. با استعلام چک برگشتی، بدهی و معوقات بانکی و... در صورتی که کاربر شرایط لازم جهت دریافت دسته چک را داشته باشد، درخواست صدور دسته چک در سامانه صیاد شعبه ثبت خواهد شد.

در صورتی که کاربر درخواست صدور دسته چک را در ویجت مربوطه با موفقیت ثبت کند، از ویجت «پیگیری دسته چک» می تواند از وضعیت آن مطلع شود.

همچنین امکان فعال یا غیرفعال سازی ساپتا (سامانه ارسال پیام کوتاه) از طریق بام نیز برای کاربران فراهم شده است که آن دسته از مشتریان بانک که در سامانه بام نیز عضویت دارند می توانند از ویجت مختص این خدمت بهره مند باشند.

اطلاعات تکمیلی؛ درخواست صدور و پیگیری دسته چک در سامانه بام

مشتریان بانک ملی  ایران که در سامانه بام عضویت دارند و دارای حساب جاری هستند می توانند ار طریق روش ذیل  نسبت به ثبت درخواست صدور دسته چک صیاد از محل یکی از شماره حساب های جاری خود اقدام کنند.
درخواست صدور دسته چک مطابق با قوانین بانک مرکزی ج.ا.ا طبق شرایط زیر امکان پذیر است:
-    مشتری فاقد چک برگشتی ، تسهیلات و تعهدات معوق در سیستم بانکی کشور باشد.
-    حداقل چهارپنجم از برگه های دسته چک جاری به بانک برگشته باشد.میزان مجاز برگ چکهای استفاده نشده یا در گردش هنگام درخواست دسته چک جدید می بایست یک پنجم از کل برگ چکهای دسته چک جاری می باشد.

ثبت درخواست صدور دسته چک

-    وارد سامانه بام شوید.
-    در بخش "خدمات چک"  سامانه بام  ویجت "درخواست و پیگیری صدور دسته چک "را انتخاب کنید.
-    گزینه "ثبت درخواست" دسته چک را انتخاب کنید .
-    سیستم اطلاعات مربوط به صفحه درخواست صدور دسته چک نمایش داده می شود .
-    شماره حساب جاری خود را از لیست حساب ها انتخاب نمائید .
-    شعبه عامل (شعبه افتتاح کننده حساب) مربوط به حساب جاری انتخاب شده، نمایش داده می شود .
-    سیستم تعداد برگ دسته چک را به صورت پیش فرض و غیر قابل انتخاب 25 برگی نمایش می دهد .
-    روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید .
-    پس از بررسی سیستمی، استعلام چک برگشتی ، بدهی و معوقات بانکی و تعیین وضعیت شدن 5/4 برگ چک ها و در صورتی  دارا بودن شرایط لازم جهت دریافت دسته چک ، درخواست صدور دسته چک در سامانه صیاد شعبه ثبت می گردد.
-    چنانچه کاربر در هریک از مراحل  شرایط لازم جهت دریافت دسته چک را احراز ننماید، پیام مناسب به وی نمایش داده می شود.

 پیگیری درخواست صدور دسته چک

      درصورتیکه کاربر درخواست صدور دسته چک را در ویجت مربوطه با موفقیت ثبت نماید ، از ویجت "پیگیری دسته چک"  می تواند از وضعیت آن مطلع گردد.
-    در بخش خدمات چک  گزینه "درخواست وپیگیری صدور دسته چک" را انتخاب کنید.
-    گزینه "پیگیری درخواست" دسته چک را انتخاب کنید.
-    سیستم وضعیت درخواست دسته چک و تاریخ آخرین به روزرسانی را در جدول ثبت درخواست های دسته چک به روز رسانی می کند .
-    اطلاعات مربوط درخواست دسته چک را که شامل (شعبه ، تاریخ درخواست ، تعداد برگ دسته چک ، شماره حساب ، وضعیت ) می باشد در صفحه پیگیری دسته چک به کاربر نمایش داده می شود .
توضیحات وضعیت درخواست ها
-    ثبت درخواست
-    رد درخواست توسط شعبه
-    عدم صلاحیت – دارای چک برگشتی
-    عدم صلاحیت – دارای بدهی معوق
-    عدم صلاحیت -  دارای ممنوعیت قضایی
-    عدم صلاحیت – دارای دسته چک از حسابی دیگر
-    تایید درخواست
-    چاپ دسته چک
-    منتظر مراجعه مشتری به شعبه (در حال حاضر غیر فعال)

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.