کدخبر :253922 پرینت
07 بهمن 1399 - 10:40

گسترش ارائه خدمات شناختی به سالمندان توسط کسب‌وکاهای نوپا

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» یکی از رویدادهایی است که از سوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری از مرداد ماه امسال آغاز شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد. در این مراسم تیم های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم ها به صورت حضوری وآنلاین به ارائه طرح های خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازی های دیجیتال/ رومیزی ، واقعیت مجازی و بسته های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند. این تیم ها که حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می شوند.

در جریان این رویداد 20 تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی سازی؛ بازی های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بسته های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله‌ پیش شتابدهی راه یافته بودند  که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه ها به تیم ها ارائه شد.

افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی دنبال می شود. در همین راستا نیز از رویدادهای نوآورانه حمایت می کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویدادها است که از سوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.

در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی رایانه ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف  بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم  های استفاده از فناوری واقعیت محازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان  و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک  عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و  سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.