دریافت غیرحضوری کدپستی 10 رقمی آسانتر شد
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: با تجمیع سامانههای مختلف کدپستی دهرقمی، دریافت غیرحضوری کدپستی برای شهروندان آسانتر شد.
به گزارش سیتنا، کاوه دولتی با تاکید بر اهمیت ارایه خدمات غیرحضوری به مردم در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: با راهاندازی سامانه جدید درگاه خدمات الکترونیکی جینف به آدرس gnaf.post.ir، عموم شهروندان، سازمانها و نهادهای دولتی و بنگاههای اقتصادی میتوانند با مراجعه به این سامانه و طی چند مرحله ساده، خدمات مربوط به کدپستی را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی دریافت کنند.
وی خدمات این سامانه به شهروندان را شامل «یافتن کدپستی با داشتن نشانی»، «یافتن کدپستی با پیمایش روی نقشه»، «صدور گواهی کدپستی»، «درخواست کدپستی جدید(بناهایی که قبلا برای آنها کد تعریف نشده است) و «پیگیری درخواست کدپستی» عنوان کرد.
به گفته وی، «دریافت نشانی با کدپستی»، «دریافت نشانی به صورت رشته ای با کدپستی»، «دریافت مختصات جغرافیایی کدپستی»، «دریافت کدپستی با استفاده از تلفن ثابت» و «تولید گواهی کدپستی»، خدماتی است که سامانه به بنگاههای اقتصادی غیردولتی ارایه میدهد.
دولتی، خدمات به دستگاههاو سازمانهای دولتی را نیز شامل «دریافت نشانی با کدپستی»، «دریافت نشانی به صورت رشته ای با کدپستی» و «دریافت مختصات جغرافیایی کدپستی» ذکر کرد.
مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی با تاکید بر اهمیت دیدگاهها و نظرات شهروندان در ارایه هرچه بهتر خدمات، تصریح کرد: در سامانه gnaf.post.ir بخش نظرسنجی ایجاد شده تا مراجعان بتوانند دیدگاهها و پیشنهادات خود را در راستای ارتقا کمی و کیفی خدمات این سامانه با متولیان به اشتراک بگذارند.
وی در ادامه به سامانههایی که تاکنون خدمات کدپستی را به صورت پراکنده ارایه میدادند اشاره کرد و گفت: این سامانهها شامل «دریافت استعلام کدپستی» به آدرس gavahi.post.ir، «صدور گواهی کدپستی» به نشانی epostcode.post.ir و «سامانه یکچارچه نشانیهای ایران» sina.post.ir هستند که به راه اندازی سامانه درگاه خدمات الکترونیکی جینف، تمامی این خدمات به صورت یکجا و کامل در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید