ادامهی مقاومت صداوسیما در بازگرداندن باندهای فرکانسی بلااستفاده به وزارت ارتباطات
معاون امور رادیویی رگولاتوری در واکنش به عدم تخصیص باندهای فرکانسی در اختیار صداوسیما به وزارت ارتباطات، گفت: چطور ممکن است در حالیکه امروزه کمتر از ۱۵ درصد از این پهنای باند توسط سازمان صداوسیما استفاده میشود، همچنان آزادسازی آن با اما و اگر همراه باشد؟
به گزارش سیتنا، «نسترن محسنی» معاون امور رادیویی رگولاتوری در رشته توئیتی برای چندمین مرتبه به ضرورت اختصاص باند فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰ به وزارت ارتباطات تاکید و گفت: مطالب و گفتمانهای چند روز گذشته در رابطه با باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز به یادآوری نکات قابل تاملی منجر میشود. مواردی که طی این سالها همیشه گفته شده است اما اجرایی نشدن آن، امروز ما رو در ارایه سرویس تلفن همراه با سختیها و اشباع باندها همراه کرده است.
محسنی افزود: چطور ممکن است در حالیکه امروزه کمتر از ۱۵ درصد از این پهنای باند توسط سازمان صدا و سیما استفاده میشود، همچنان تخلیه و آزادسازی آن با اما و اگر همراه باشد؟ مگر غیر از این است که همه سوار یک کشتی هستیم، پس این نگاههای متفرق از چه چیزی حکایت می کند؟
معاون رگولاتوری اضافه کرد: حتی به فرض قبول صحت برخی ادعاها، مگر غیر از این است که به روز رسانی قوانین و مقررات برای ایجاد فرصت استفاده حداکثری از منابع موجود و در جهت صرفه و صلاح کشورها، همیشه باید مد نظر باشد؟ دنیا به سمت قرارگیری هرچه بیشتر محتواها و البته محتوای تلویزیونی بر بستر اینترنت و فضای مجازی پیش میرود، پس آیا غیر این است که فرکانسها باید از طریق متولی اصلی خود برای توسعه پهنباند کشور به کار گرفته شود، تا به این ترتیب امکان روز آمدی پخشهای تلویزیونی را هم شاهد باشیم؟
او با اشاره به اینکه طبق حکم قانون، آزادسازی و واگذاری باندهای فرکانسی کشور باید از طریق مدیریت طیف فرکانس کشور صورت بگیرد، اضافه کرد: در حالی که در بسیاری از نقاط دنیا واگذاری تکه باندهای پایین تر (نظیر باند ۶۹۴-۶۱۴ مگاهرتز) برای موبایل و ۵G مدنظر قرار گرفته شده، ما هنوز در تکه بالای باند (۸۶۲-۷۹۱ مگاهرتز) آنهم با کمترین درصد از بهره برداری صدا و سیما هنوز باید مباحثه کنیم.
او در پایان گفت: امیدوارم فراموش نکنیم همه دغدغهمند یک کشور و یک آب و خاک هستیم و اگرچه بحث و گفتمان مابین صاحبان ایدههای مختلف برای رشد و غنای کارها لازم است اما اجازه ندهیم هزینه فرصت از دست رفته، آنقدر بالا باشد که دستاورد حاصل از گفتگوها در قبال آن به چشم نیاید.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید