کدخبر :227874 پرینت
04 اردیبهشت 1398 - 18:05

قابل توجه رانندگان اسنپ که مسافران را مجبور به پرداخت نقدی می‌کنند

بعضی از رانندگان اسنپ مدتی است که مسافران را مجبور به پرداخت نقدی هزینه‌ی سفر می‌کنند حتی گاهی دیده می‌شود که در برخی موارد برخورد تندی با مسافرانی که می‌خواهند هزینه را به‌صورت نقدی پرداخت کنند دارند. روابط عمومی اسنپ در پاسخ کتبی که برای انصاف نیوز ارسال کرد به توضیحاتی در این مورد پرداخت و همچنین خبر داد که از جمعه، ۳۰ فروردین‌ماه پرداخت اسنپ به رانندگان در روزهای تعطیل فعال می‌شود و پرداخت در همان روز انجام خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روابط عمومی اسنپ برای انصاف نیوز نوشت: «اسنپ به کاربران مسافر حق انتخاب پرداخت داده است؛ یعنی آنها می‌توانند برای پرداخت کرایه‌ی خود از بین دو گزینه‌ی پرداخت آنلاین و نقدی یکی را انتخاب کنند.

مبلغ کارکرد هر روز ۲۴ ساعت بعد و با کسر کمیسیون پرداخت می‌شود. خبر خوب آنکه از روز جمعه، ۳۰ فروردین، پرداخت اسنپ در روزهای تعطیل فعال شده و به این ترتیب مبلغ تسویه حساب از اعتبار کاربران راننده کسر و در همان روز به حساب بانکی آنها واریز می‌شود. لازم به ذکر است اسنپ با ۶ بانک وارد همکاری شده و  تسویه حساب روزهای تعطیل با رانندگانی که در یکی از بانک‌های ملی، ملت، صادرات، سپه، تجارت و پاسارگاد حساب دارند انجام می‌شود.»

روابط عمومی اسنپ درمورد علت اجبار مسافران به پرداخت نقدی از سمت بعضی رانندگان توضیح داد: «پس از فعال شدن قابلیت «اعتبار کمیسیون منفی» برخی از کاربران راننده سعی ‌کردند با دریافت وجه نقد از پرداخت کمیسیون به اسنپ خودداری کنند. برای رفع این مساله، گزینه‌ی اعتبار کمیسیون در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ را فعال کردیم. در قسمت پایین این اپلیکیشن گزینه «قابل برداشت» قرار گرفته است که در واقع میزان کارکرد و درآمد راننده را نشان می‌دهد. همچنین در این صفحه گزینه‌ی دیگری به نام «اعتبار کمیسیون» قرار دارد که این اعتبار گاهی منفی می‌شود. اعتبار منفی نشان‌د‌‌هنده‌ی میزان بدهی کاربران راننده به اسنپ است. این اعتبار در واقع نشان‌دهنده‌ی حق کمیسیون اسنپ از سفرهای رانندگان است.

اپلیکیشن میزان کمیسیون هر سفر را با هر روش پرداختی (آنلاین یا نقدی) محاسبه می‌کند و مجموع آن به راننده نمایش داده می‌شود. کاربران راننده باید با شارژ حسابشان این مبلغ را پرداخت کنند. گفتنی است که در سفرهایی که پرداخت مسافر به صورت اعتباری انجام می‌شود، ابتدا بدهی کاربر راننده تسویه شده و سپس مابقی حق‌الزحمه به اعتبار او اضافه می‌شود.

اگر میزان اعتبار منفی کمیسیون از حدی بیشتر شود، تا زمان پرداخت بدهی به اسنپ، درخواست سفر برای کاربر راننده ارسال نمی‌شود. در صورتی که کاربر راننده افزایش اعتبار داشته باشد، دوباره پیشنهاد سفر به او داده می‌شود و می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن اسنپ اقدام به جابه‌جایی مسافر و کسب درآمد کند. همواره در اطلاع‌رسانی‌های اسنپ به کاربران راننده توصیه می‌شود که اجازه ندهند اعتبار اسنپ‌شان منفی شود.»

روابط عمومی اسنپ درباره‌ی برخورد با رانندگان متخلف توضیح داد: «در برخورد با رانندگانی که مسافر را مجبور به پرداخت نقدی می‌کنند، بعد از گزارش مسافر به اسنپ ابتدا به راننده تذکر داده می‌شود، در صورت تکرار این موضوع، کاربری  راننده ضمن ارجاع به آموزش مجدد غیرفعال می‌شود. اگر کاربر راننده‌ای بعد از آموزش مجدد همچنان اصرار به پرداخت نقدی داشته باشد، اسنپ به طور دایم با او قطع همکاری می‌کند.»

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.