گسترش خدمات الکترونیک و مدیریت هزینهها موجب سوددهی پست بانک طی سالهای اخیر شده است
مدیرامور مالی پستبانکایران، در گفت وگویی ضمن تشریح وضعیت سود وزیان این بانک، گفت: با گسترش خدمات الکترونیک و مدیریت صحیح هزینهها، خوشبختانه وضعیت عملکردی بانک طی سه سال اخیر به ویژه در سال جاری مطلوب بوده و توانسته است روند سوددهی خود را حفظ کند.
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، جلیلینیا افزود: عدم استقراض از بانک مرکزی و ایجاد انضباط مالی مناسب، کاهش هزینهها، تلاش مستمر برای ارتقاء کیفیت خدمات، ترویج خدمات الکترونیک، تأمین مالی طرحها و پروژههای بزرگ اشتغالزائی کشور، کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد بانکهای دولتی با نظارت وزارت اموراقتصادی و دارائی طی 3 سال گذشته روند سوددهی بانک را استمرار داده است.
جلیلینیا، هزینه عملیاتی تجهیزمنابع این بانک را پایینتر از سیستم بانکی کشور اعلام کرد و افزود: عواملی ازقبیل عدم پرداخت جرائم بانکداری الکترونیک به بانک مرکزی بهدلیل نبود تراکنش ناموفق در سیستم شتاب، تنوع و حجم بالای مشارکت بانک در تأمین مالی طرحهای اقتصادی، انجام بخشی ازخدمات توسط بخش خصوصی و بهرهوری مناسب نیروی انسانی در افزایش سوددهی بانک مؤثر بوده است.
مدیرامور مالی، افزود: با تلاش واحدهای ستادی و اجرائی به ویژه 6 هزار باجه های بانکی درسطح روستاهای کشور، روند روبه رشد منابع و درآمدهای بانک در شش ماهه دوم سال بسیار مطلوبتر از 6 ماهه اول سال بوده و این روند سوددهی بانک درپایان سال جاری و سال آینده را بیش از پیش تضمین میکند.
وی، افزود: تعیین مأموریتهای جدید ازجمله عاملیت صندوق توسعه ملی، مجری پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستائی و بخش صنعت و معدن کشور، توسعه تجهیزات بانکداری الکترونیک به ویژه استقرار بیش از 3000 دستگاه خودپرداز درسطح کشور، تجهیز باجه های بانکی به استاندارهای روز برای ارائه خدمات مطلوبتر و همچنین انعقاد قراردادها و تفاهم نامههای متعدد با سازمانها و نهادهای مختلف برای ارائه خدمات متنوع بانکی و تأمین مالی طرحها و پروژههای اشتغالزائی، افق روشنی را برای تضمین ادامه سودآوری برای پست بانک ایران و جبران زیانانباشته سنوات گذشته متصور میسازد و پشتوانه مناسبی برای تقویت نقش این بانک در اقتصاد کشور خواهد بود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید