تاخیر در تحویل و نقص فنی بیشترین شکایت مشتریان از خودروسازان
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: این سازمان اگر در هر موردی به این نتیجه برسد که احتکاری در زمینه خودرو صورت گرفته ، با آن برخورد می کند.
به گزارش سیتنا، محمود نوابی در واکنش به اخبار احتکار خودرو توسط تولیدکنندگان گفت: طبق گزارشی که خودروسازان داده اند، تعدادی از خودروهای تولید شده هنوز به مرحله تجاری نرسیدهاند و تولیدکننده مجبور است این خودروها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند. دلیل وارد نشدن این خودروها به بازار هم نقص در تعدادی از قطعات است، در واقع اگر این قطعات وصول شوند هرچه سریعتر این خودروها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران اضافه کرد: با این حال وزارت صمت در هر موردی اگر به این نتیجه برسد که احتکاری صورت گرفته است به صورت جدی برخورد خواهد کرد و مطمئنا در این زمینه اطلاعرسانی خواهد شد.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین با رد عرضه قطره چکانی خودرو به بازار توضیح داد: در حال حاضر خودرو در کشور یک کالای صرفا مصرفی محسوب نشده و بسیاری از اقشار جامعه به عنوان کالای سرمایه ای به آن نگاه می کنند. به عبارت دیگر همان طور که تعدادی از افراد سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کرده اند تعدادی هم ممکن است سرمایهشان را تبدیل به خودرو کرده باشند. در شرایط فعلی بازار خودرو همواده میزان عرضه کمتر از تقاضاست و این مساله باعث اختلاف قیمتها خواهد شد و مطمئنا از این اختلاف قیمت خودروساز بهره ای نخواهد برد.
وی در رابطه با پروندههای تشکیل شده در زمینه خودرو با بیان اینکه اکثر این پرونده ها مربوط به خودروهای وارداتی است ، گفت: اکثر شکایات و پروندههای حوزه خودرو به خودروهای وارداتی مربوط میشود. در این زمینه افرادی شکایت کرده اند مبنی براینکه شرکتها وجه بالایی را برای فروش خودرو از آنها دریافت کرده اند اما در حال حاضر پاسخگوی مشتریان خود نیستند. شکایتهایی که در رابطه با خودروهای داخلی تنظیم شده است عموما حاکی از تاخیر در تحویل و یا نقص فنی در ساختار خودرو است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید