شکایت مصرفکنندگان از سامسونگ به کجا میرسد؟
یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هلند از شرکت سامسونگ به خاطر عدم بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شکایت کرده است.
به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت slashgear، دو سال پیش (سال ۲۰۱۶ میلادی) بود که یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هلند از شرکت کره ای سامسونگ بخاطر مشکلاتی مبنی بر بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شکایت کرد. حالا بعد از گذشت دو سال، باری دیگر دادگاه هلندی رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده و در دستور کار خود قرار داده است.
همانطور که می دانیم، غول های تکنولوژی پس از عرضه محصولاتشان وظیفه دارند آنها را تا حداقل دو سال بروزرسانی کنند تا کاربران بتوانند از خدمات و سرویس های جدیدی بهره مند شوند. این مساله در قراردادهای اپراتوری برای مصرف کنندگان نیز ذکر شده است. اما طبق ادعای این گروه هلندی، سامسونگ از زیر بار این مسئولیت خود شانه خالی کرده و برای بروزرسانی به موقع آنها در این کشور تخطی کرده است.
بر اساس گزارش های منتشرشده از سوی Consumentenbond، مشکل از آنجایی شروع شده و نشات گرفته است که کاربران دستگاه مورد نظر خود را خریداری کرده و سپس متوجه شده اند که پشتیبانی نرم افزاری و بروزرسانی های آن از زمان معرفی دستگاه آغاز شده و احتساب می شود نه زمان خریداری محصول توسط کاربران!
این گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر این باور است که باید پشتیبانی دوساله برای کاربران از زمانی محسابه شود که آنها محصول مورد نظرشان را خریداری و استفاده می کنند.
البته این نکته تنها مختص سامسونگ نیست و برای سایر غول های تکنولوژی نیز صادق است. این گروه قصد دارد سامسونگ و دیگر شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی را متقاعد کند که پشتیبانی نرم افزاری شان از زمان خریداری محصول توسط کاربران آغاز و محاسبه شود.
به نظر می رسد که سامسونگ نیز به خوبی خود را آماده کرده و در این مورد در دادگاه هلندی از خود دفاع خواهد کرد.
به احتمال زیاد، یکی از مواردی که این شرکت کره ای برای دفاع از خود و عملکرد محصولاتش می گوید، گوشی پرچمدار گلکسی اس ۴ است که حتی پس از گذشت چهار سال، در سال ۲۰۱۷ باز هم بروزرسانی شد که این امر می تواند در طول سالهای فعالیت سامسونگ نقطه مثبتی برای آن باشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید