کدخبر :208830 پرینت
09 اسفند 1396 - 14:45

چینی ها استاندارد نسل پنجم را به ده‌ها کشور جهان می‌برند

شرکت چینی هواوی به پیشتاز ارائه خدمات نسل پنجم در جهان مبدل شده و مدیر این شرکت از ارائه آزمایشی خدمات یادشده از طریق ۴۵ اپراتور تلفن همراه خبر داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، هواوی که نیمی از کل درآمد خود را در چین به دست می آورد از عقد قراردادهایی با اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های مخابراتی در کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن، انگلیس، کانادا، استرالیا  و غیره برای راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل پنجم خبر داده است.

کن هو مدیرعامل هواوی می گوید کشورهای جهان نباید از بابت استفاده از خدمات نسل پنجم تلفن همراه هیچ نگرانی امنیتی داشته باشند و این شرکت دامنه فعالیت های خود در این زمینه را به بسیاری از کشورهای آسیایی، آمریکایی و اروپایی توسعه خواهند داد.

در ماه های اخیر دولت آمریکا بارها در مورد تبعات امنیتی همکاری با شرکت های مخابراتی چینی هشدار داده، اما ظاهرا کشورهای دیگر در این زمینه نگرانی خاصی ندارند. کارشناسان می گویند پیشتازی هواوی نشان می دهد چین در حال تبدیل شدن به بازیگر برتر در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه نسل جدید است.

بعد از هواوی شرکت سوئدی اریکسون در زمینه عقد قراردادهای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه با عقد ۳۸ قرارداد در رتبه دوم است. نوکیا نیز با عقد ۳۱ قرارداد با اپراتورهای مختلف در دنیا رتبه سوم را در اختیار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.