کدخبر :196533 پرینت
14 بهمن 1395 - 20:01

اختلال در تلگرام ناشی از مشکلات سرورهای بخش اروپا و آسیاست

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هرگونه ارتباط مشکل ایجاد شده در دسترسی به شبکه تلگرام را با شبکه ارتباطی کشور رد کرد و آن را ناشی از اختلال در سرورهای بخش اروپا و آسیای این پیام رسان دانست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمدرضا فرنقی‌زاد در متنی که سایت وزارت ارتباطات منتشر کرده است، پیرامون اختلال شبکه تلگرام، گفت: اختلال در دسترسی به این شبکه از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده و مشکلی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون شبکه ارتباطی کشور وضعیت نرمالی را دارد و قطع و اختلال در شبکه های مجازی تلگرام مطابق اعلام این پیام رسان، مربوط به اختلال در سرورهای این شبکه موبایلی در بخش هایی از اروپا و آسیا بوده است.
 
همچنین دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در اینستاگرامش نوشت: با توجه به اختلال یکی از شبکه های پیام رسان، این اختلال مربوط به سرورهای این نرم افزار در اروپا و خاورمیانه بوده و هیچ محدودیتی در داخل کشور برای آن ایجاد نشده است.
 
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید دسترسی به نرم افزارهای انتقال پیام و امکان انتشار و جستجوی اطلاعات برای همه مردم را جزو حقوق شهروندی می داند.

بنابه این گزارش، عصر امروز (پنجشنبه) پیام رسان تلگرام برای دقایقی از دسترس کاربران خارج بود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.