بسترسازی اتصال و ارتباط مدارس با استفاده از فناوریهای 3G و 4G
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: خدمات دولت احصاء شده و بر اساس همگن یابی صورت گرفته، در 14 خوشه دسته بندی شده تا شبکه های اختصاصی مورد نیاز طراحی و پیاده سازی شود.
به گزارش سیتنا، مهندس نصرا... جهانگرد در همایش نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، تصریح کرد: بسترسازی اتصال و ارتباط مدارس با استفاده از فناوری های نوین نظیر 3G و 4G، ایجاد سامانه چند سکویی محتوا و تامین محتوا و امکانات برای مدارس، معلمان و دانش آموزان مانند ایمیل دانش آموزی و موتور جویشگر فارسی از جمله محورهایی است که بر اساس تفاهم نامه فی مابین محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: رییس سازمان فناوری اطلاعات، تغییر شیوه های یاددهی و یادگیری در جهت ایجاد زمینه کسب مهارت، خلاقیت و نوآوری در جوانان از جمله مواردی است که به کمک فناوری های مدرن امکان پذیر است.
جهانگرد اظهارکرد: آموزش و پرورش محیط تربیت نسل آینده و توسعه مبتنی بر دانش است و به همین جهت، مهمترین نهاد سرمایه گذاری آینده کشور محسوب می شود
وی آموزش و پرورش را پیشگام در استفاده از فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: طی 15 سال گذشته، اقدام های اساسی در این حوزه صورت گرفته که از آن جمله می توان به استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزار یادگیری و تلاش برای افزایش سواد اطلاعاتی معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تعریف شده برای سال 1404 گفت: انسان های آینده باید دانش استفاده و کار با این فناوری را بدانند و این آینده سازان هم اکنون در سال های آغازین تحصیل د رآموزش و پرورش هستند و لازم است مهارت های لازم را یاد بگیرند.
وی با بیان این مطلب که تا کنون ارتباطات کشور مبتنی بر صوت بوده تاکید کرد: برنامه ریزی ها برای تحول در زیرساخت کشور صورت گرفته تا ارتباطات مبتنی بر دیتا پیاده سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، خدمات دولت احصاء شده و بر اساس همگن یابی صورت گرفته، در 14 خوشه دسته بندی شده تا شبکه های اختصاصی مورد نیاز طراحی و پیاده سازی شود.
این گزارش حاکی است، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان عامل پیشران توسعه فناوری اطلاعات در ایران و دنیا شناخته شده است.
وی ادامه داد: آنچه که در سایر دستگاهها مطرح است این بوده که آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه در کنار دیگر دستگاهها به تحقق دولت الکترونیک کمک میکند و آن چیزی که جایگاه آموزش و پرورش را متمایز میکند نقش آن در تربیت دانش آموزان است تا در آینده شاهد شهروندانی باشیم که از فضای الکترونیک استفاده کنند تا دولت الکترونیک در جامعه تحقق بخشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید