کدخبر :173020 پرینت
02 اسفند 1393 - 20:36

تماس تصویری رایتل راه افتاد؟

سیم‌کارت مشابه خط کنونی شما با امکان تماس تصویری زنده در رایتل موجود است، تمایل به خرید دارید؟!

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سیم‌کارت رایتل مشابه خط شما موجود است" عبارت چندان غریبی در روزگار فروش تلفنی سیم‌کارت نیست اما اینکه تماس تصویری روی این سیم‌کارت‌ها فعال شده باشد، قطعا شما را پشت تلفن میخکوب می‌کند.
فروشنده به قول خودشان شبکه مخابراتی رایتل معتقد است که این سیم‌کارت‌های نسل سوم رایتل با قابلیت مکالمه صوتی و تصویری زنده است و علاوه بر آن رومینگ برای آن فعال شده و هیچ نقطه کوری در شبکه ارتباطی ایران ندارد.
مشترکان کافی است تنها این سیم‌کارت را با قیمت 65 هزار تومان سفارش دهند و بعد از دو ساعت که آن را در گوشی انداختند و فعال شد، از این سرویس ویژه استفاده کنند.
علاوه بر این، امکان مکالمه و پیامک رایگان به مدت سه ماه برای این خطوط مشابه خط همراه اول و ایرانسل فعال شده و بعد از سه ماه نیز تعرفه‌های ارتباطی آن به گفته این کارشناس تلفنی، 50 درصد تعرفه همراه اول در بخش مکالمه و پیامک است.
اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه برای این خطوط فعال است که می‌شود طبق درخواست تا 3 مگابیت بر ثانیه هم افزایش داد.
ثبت، سند و ارسال سیم‌کارت رایگان بوده و طبق گفته این فروشنده تلفنی، پول نیز در محل دریافت می‌شود.
این سیم‌کارت‌ها که ظاهرا قرار است به مدت دو ماه فعال باشد و بعد از آن نیز فعال بودن نیازی به خرید کارت شارژ یا پرداخت قبوض ماهیانه ندارد، از طریق پیامک هر دو ماه یکبار قابل شارژ است.
تمامی مزیت این سیم‌کارت‌ها ظاهرا برقراری تماس تصویری است که بارها روی آن تأکید می‌شود در حالیکه امکان مکالمه تصویری رایتل از خرداد ماه سال 92 قطع شد.
تماس تصویری رایتل طبق ابلاغ کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی و نهایتا شورای عالی فضای مجازی به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی قطع و تا زمان ارائه این پیوست و تصویب در شورای عالی فضای مجازی، معلق شد.
مجوز 3G و 4G به همراه اول و ایرانسل نیز با در نظر گرفتن اینکه چنین سرویسی تا زمان تصویب پیوست فرهنگی فعال نشود، ارائه شد و وزارت ارتباطات در دوره کنونی نیز مجوزی برای فعالسازی مجدد این امکان صادر نکرد.
جالب است در چنین شرایطی، فروشنده تلفنی سیم‌کارت‌های رایتل که خود را شبکه مخابراتی این اپراتور معرفی کند در توجیه اینکه مگر تماس تصویری قطع نیست؟ می‌گوید که قطعی برای سیم‌کارت‌های نسل اول رایتل بود؛ این سیم‌کارت‌ها نسل سوم و تماس تصویری روی خطوطش فعال است.
البته این فروشنده نیز با رد هرگونه تقاضای مراجعه حضوری، گفت: شبکه مخابراتی رایتل عین دفاتر پیشخوان دولت و امور مشترکان دیگر اپراتورها نیست و تنها به شکل تلفنی کار می‌کند.
همین مقاومت در برابر مراجعه حضوری، کمی شک برانگیز است زیرا اپراتورهای دیگر بارها در برابر چنین فروشی (تلفنی) گارد گرفته و به هیچ عنوان زیر بار مسئولیت فعالیت‌های آنها نرفته‌اند.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.