کدخبر :172788 پرینت
18 بهمن 1393 - 09:58

قائم مقام وزیر کار در جشنواره‌ی امتنان از استعدادهای نیروی کار استان قم:

مشترکان رایتل تا پایان سال آتی به 10 میلیون نفر افزایش می‌یابد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در آغاز به کار دولت تدبیر و امید شرکت رایتل را با حدود 300 هزار مشترک تحویل گرفتیم اما امروز مشترکین رایتل به 3 میلیون نفر افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا مشترکان این اپراتور تا پایان سال آینده به 10 میلیون نفر افزایش یابد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در جشنواره‌ی امتنان از استعدادهای نیروی کار استان قم ضمن تبریک دهه فرخنده فجر و ضمن بیان گرامیداشت یاد حضرت امام (ره)، گفت: قم انقلاب را از سال 1342 شروع کرد و از ابتدای تاریخ اسلام در ایران قم به عنوان پایگاه تشیع بود و در سیر تاریخی که ایران به طور کامل شیعه شد، قم نقش اساسی داشت و در سال 1357 هم 19 دی از قم شروع شد و از دی 1356 شروع و در 22 بهمن 1357 انقلاب به پیروزی رسید.

وی، ادامه داد: سی و شش سال از انقلاب پربرکت می گذرد و قم همچنان یکی از استوانه های این انقلاب است. امیدوار هستیم که آن نقشی را که از قم توقع می رود، کماکان ادامه پیدا کند و ما بتوانیم از دانشی که در قم تولید می شود که برای هدایت مردم هست استفاده کنیم و برای جامعه متحول جهان امروز برای سوالاتی که برای نسل امروز ایجاد می شود، جواب‌های مناسب در قم تولید شود و راهکارهای مناسب هم برای دولتمردان کشور فراهم شود تا بتوانیم یک حکومت کارآمد را پایه گذاری کنیم که مشعل دار هدایت مسلمین در جهان باشد و اسوه ای باشد که کشورهای دیگر بتوانند از این اسوه تقلید کنند.

فیروزآبادی افزود: بعد از انقلاب ما شاهد برکت‌های این انقلاب هستیم که به هر حال تشیع و اسلام هر دو در جهان نشو و نمو پیدا کرده و امروز صدای شیعه در عراق، سوریه در بحرین در جاهای دیگر رسا شنیده می شود که امیدوار هستیم که مشکلاتی که در جهان اسلام است برطرف شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در مدتی که در وزارتخانه در خدمت شما  هستیم سعی کردیم که در حد مقدورات چندین سیاست اساسی را پیگیری کنیم یکی از اساسی ترین سیاست‌ها ادامه سیاست رفاهی در جهت درست آن در کشور  است، که در اولین گام بحث فقر سلامتی در کشور را و فقر پوشش بیمه درمانی که بعضا باعث می شد که گروه‌هایی از جامعه از یک دهک به چند دهک پایین تر در جامعه به علت بیماری یک نفر از اعضای خانواده سقوط کند را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: نظام رفاهی را در این دولت با تمرکز بر تحول حوزه سلامت که بخش عمده‌ی اجرای موفق تحول سلامت در کشور به عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوقهای تابعه بوده است دنبال کردیم. همانطور که می‌دانید تقریبا همه شهروندان کشور امروز تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند یا صندوق بیمه سلامت که ما حدود یک ماه پیش جشن بیمه شدن همه ایرانیان را گرفتیم که فکر می کنم همه در جریان آن باشند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای صیانت از ثروت‌هایی که در صندوق‌ها  وجود دارد آن تلاطمی که در اواخر دولت گذشته وجود داشت را به هر حال با درایت مقام عالی وزارت سعی کردیم با استفاده از مدیران داخل تشکیلات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که یکی از سیاستهای اصلی وزارت خانه بود پشت سر گذاریم و توانستیم مسایل را یکی پس ازدیگری پشت سر بگذاریم.

دکتر فیروزآبادی با بیان اینکه ما در یک سال آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت، ادامه داد: در حوزه تامین اجتماعی هم برای حفظ و صیانت ثروت کارگران و اعضای صندوق در قسمت اقتصادی ساماندهی مناسبی صورت گرفته و اقدامات اقتصادی نیاز به زمان دارد ما قطعا خبر های بسیار خوبی را در یک سال آینده خواهیم داشت، در بزرگترین پروژه های عمرانی کشور که یکی از آنها پروژه ی عمرانی ساخت پالایشگاه در بندرعباس است که در روز 120 هزار بشکه نفت را پالایش خواهد کرد صندوق تامین اجتماعی سهم اکثریت دارد و آن پروژه را با قدرت ادامه می دهیم و امیدوار یم تا پایان نیمه اول سال آینده این پروژه افتتاح گردد. پروژه های زیادی را در کشور انجام می دهیم مثل پروژه ریل راه آهن که این پروژه نیز امیدوار هستیم در شش ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

فیروزآبادی افزود: در آغاز به کار دولت تدبیر و امید شرکت رایتل را با حدود 300 هزار مشترک تحویل گرفتیم اما امروز مشترکین رایتل به 3 میلیون نفر افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا مشترکان این اپراتور تا پایان سال آینده به 10 میلیون نفر افزایش یابد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعیین حداقل دستمزد بیان داشت: ما در سال گذشته برای اولین بار در سالهای بعد از انقلاب با نسبت بین 25 تا 28 در صد افزایش حقوق داشتیم و با توجه به اینکه تورم در سال گذشته زیر 20 درصد بوده اقدام مثبتی بوده که همه این اقدامات مرهون دعای ملت و سیاستهای درستی است که به هر حال در دولت تدبیر و امید به دنبال آن هستند که استفاده کردن از تمام نیروهای متخصص کشو ر و نیروهایی که در کشور وجود دارد و پیروی از روش اعتدال در کشور است.

گفتنی است؛ جشنواره امتنان از استعدادهای نیروی کار (کارگر نمونه و تلاشگر برترو گروه کارنمونه) شانزدهم بهمن 1393 با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد صادق صالحی منش استاندار قم، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم، سید حسن رضوی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم، محمد رضا قرائتی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، دلاور نظری، مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی، اکبر شوکت، رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری و حرف استان قم، جابری، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان قم، ارجمند زاده، رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایان استان قم، شیری، رئیس تشکل‌های کارگری حرف استان قم و فرمانده سازمان بسیج کارگری سپاه علی ابن ابیطالب (ع) سرهنگ حسین بابایی، مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مدیران دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان قم و  قشر عظیمی از کارگران، کارفرمایان و تعاونگران استان برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.