تشریح عملکرد "کمیته راهبردی مدیریت بحران" شرکت مخابرات ایران
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران، با ارایه گزارشی از فعالیت های کمیته راهبردی مدیریت بحران در این شرکت گفت: این کمیته با عنوان کمیته بازنگری طرح وضعیت اضطراری شبکه های مخابراتی و با هدف یکپارچه سازی فعالیت ها و نیز اجرای بند 16 پروانه شرکت ، در سال 1390 در شرکت مخابرات ایران تشکیل شده است.
به گزارش سیتنا، مهندس حاجی محمدی در ادامه افزود : در حال حاضر ، این کمیته با عنوان جدید " کمیته راهبردی مدیریت بحران " ضمن هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازماندهی فعالیتها در استانها و بهره مندی حداکثری از قابلیت های فنی و عملیاتی شبکه موجود در طرح وضعیت اضطراری به کار خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: کنترل و هدایت استانها برای جاری سازی الزامات ، مصوبات و دستورالعمل ها ، بررسی وضعیت آمادگی استانها و اقدامات حمایتی جهت ارتقا به وضعیت مطلوب ، پشتیبانی از خدمات پایه و ضروری برای تامین حداقل نیازهای ارتباطی در مواقع بحران، نظارت بر اجرای مانورهای تمرینی و ارزیابی آنها در جهت رفع نقائص ، توسعه روشهای علمی و معرفی و بکار گیری ابزارها و سیستم های فنی مدرن در این رابطه از دیگر اهداف این کمیته می باشد.
مهندس حاجی محمدی، در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این کمیته گفت : این کمیته تا کنون نسبت به تدوین طرح وضعیت اضطراری شبکه های مخابراتی شرکت مشتمل بر بخش های پیش گیری ، آمادگی ، مقابله ، مدیریت وکنترل بحران، بازسازی ، و همچنین طراحی نرم افزار و ایجاد سامانه جهت جمع آوری اطلاعات وضعیت بحران استانها ، تدوین سناریوهای مانور و نظارت بر مانورهای تمرینی استانها اقدام کرده است.
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: این کمیته در تداوم مأموریت خود در صدد است با بهره گیری از تجربیات استانها برای تحقق اهداف یاد شده و ارتقای سطح ایمنی و پایداری شبکه برای مواقع بحران ، دستورالعمل ها و برنامه های مدون و تأثیر گذاری را در این خصوص فراهم نماید.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید