کد مطلب: 

283058

پیشنهاد نماینده شیراز: سلاح‌ورزی استعفا دهد تا انتخابات اتاق تجدید شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، ضمن انتقاد از کسانی که مانع اصلاح قانون اتاق‌های بازرگانی شدند، وضعیت فعلی را موجب تضعیف بیش از پیش بخش خصوصی خواند و پیشنهاد کرد که سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کناره‌گیری کند و انتخابات مجددا برگزار شود.
پیشنهاد نماینده شیراز: سلاح‌ورزی استعفا دهد تا انتخابات اتاق تجدید شود

جعفر قادری، نماینده شیراز در مجلس گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که قانون اتاق‌های بزارگانی و صنایع و معادن اصلاح شود. من به عنوان یکی از طراحان، روی این موضوع واقعا وقت و انرژی گذاشتم. جلسات متعددی برای هم‌فکری و هم‌اندیشی در شیراز و اصفهان و مشهد و شهرهای دیگر برگزار شد تا نواقص و خلاهای قانون اتاق استخراج شود اما در نهایت دوستان نگذاشتند طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی اصلاح شود و آن‌چه امروز رخ می‌دهد نتیجه اصلاح نشدن قانون است.

او در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز که پرسید چه کسی یا کسانی مانع اصلاح قانون اتاق بازرگانی شدند، گفت: بالاخره مجموعه‌های مختلف و از جمله کسانی که دوران طولانی در اتاق بازرگانی حضور داشتند مانع این کار شدند. اگر قانون اصلاح شده بود، مشکلات امروز پیش نمی‌آمد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: شرایط فعلی، درنهایت به زیان اتاق بازرگانی و افول جایگاه آن منجر می‌شود چون از این‌سو آقای سلاح‌ورزی حاضر به کناره‌گیری نیست و از آن‌سو شوراهای عالی و حاکمیتی نماینده اتاق بازرگانی را به رسمیت نمی‌شناسد.

قادری درباره داوری شخصی‌اش در ماجرای اتاق بازرگانی و این‌که کدام سمت را محق می‌داند، گفت: به نظر من چه حق با اقای سلاح‌ورزی باشد و چه حق با او نباشد، برای حفظ و صیانت از حرمت و جایگاه اتاق بازرگانی باید کناره‌گیری کند.

نماینده شیراز که دانش آموخته اقتصاد‌ است افزود: یک روز پیش از انتخابات هم به ایشان گفته شده بود که صلاحیتش در انتخابات تایید نشده است و به نظر می‌رسد عدم تایید صلاحیت به اطلاع ایشان رسیده بود. وقتی چنین چیزی ابلاغ شده نباید وارد انتخابات می‌شد و کار را به این‌جا می‌رساند.

قادری در مورد این گمانه‌زنی که موضع دولت هم نامعلوم است و گفته شده حتی برخی از مدیران بلندپایه دولتی به سلاح‌ورزی اطمینان داده‌اند که مساله را حل خواهند کرد، گفت: ظاهرا پیش از انتخابات خود آقای سلاح‌ورزی یک صورت‌جلسه را امضا کرده است که در آن وزارت اطلاعات به عنوان مرجع تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی تعیین می‌شود. خب وقتی چنین چیزی را آقای سلاح‌ورزی به صورت کتبی امضا کرده است، نمی‌شود به آن بی‌اعتنایی کند. حداقل کاری که می‌توانست بکند این است که انتخابات را به تعویق بیاندازند تا تکلیف روشن شود.

عضو مجلس یازدهم در پایان پیشنهاد خود برای برون‌رفت اتاق ایران از بحران کنونی را چنین برشمرد: آقای سلاح‌ورزی از ریاست اتاق کناره‌گیری کند و انتخابات اتاق بازرگانی هم مجددا برگزار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-22 22:56

افزودن دیدگاه جدید