کد مطلب: 

293479

تحصن شماری از کارکنان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی

تعداد 9 تن از کارکنان گوگل پس از برگزاری یک تحصن چند ساعته علیه قرارداد تازه این شرکت با دولت رژیم صهیونیستی، توسط پلیس از دفاتر گوگل در نیویورک و سانی‌ویل کالیفرنیا اخراج شدند.
تحصن شماری از کارکنان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، معترضان ۲۸ فروردین وارد دفاتر نیویورک و کالیفرنیای شرکت فناوری گوگل شدند و متعهد شدند تا زمانی که این شرکت به خواست آنها مبنی بر خروج گوگل از قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری مشترک با آمازون برای ارائه خدمات رایانه‌ای اَبری و مراکز داده به دولت رژیم صهیونیستی عمل نکند، در آنجا خواهند ماند.

معترضان دیگری نیز در مقابل دفاتر این شرکت در نیویورک، سانی‌ویل و سیاتل تجمع کردند.

برخی از کارکنان و فعالان خارج از سازمان، از زمان امضای این قرارداد در سال ۲۰۲۱، با این قرارداد که با نام نیمبوس شناخته می‌شود مخالف بوده‌اند.

اما با تداوم بمباران نوار غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی پس از اکتبر سال گذشته میلادی، اعتراضات در بین پرسنل گوگل در هفت ماه گذشته شدت گرفته است.

به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، مقامات رژیم صهیونیستی به خبرنگاران اطلاع داده‌اند که مفاد قرارداد یادشده، گوگل و آمازون را از ارائه نکردن خدمات به بخش‌های خاص دولت منع می‌کند و این موضوع باعث نگرانی برخی از کارکنان صنعت فناوری شد که مبادا کار آن‌ها برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.

اعتراضات روز سه‌شنبه کارکنان گوگل یک روز پس از آن برگزار شد که فعالان طرفدار فلسطین در تظاهرات علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت نظامی آمریکا از این کشور، بزرگراه‌ها، پل‌ها و ورودی فرودگاه‌ها را در نقاط مختلف آمریکا مسدود کردند.

در اوایل ماه مارس، گوگل یکی از کارمندانش را که در حین سخنرانی مدیر ارشد شعبه اسرائیل گوگل در نیویورک اعتراض کرده بود، اخراج کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-17 14:49

افزودن دیدگاه جدید