کد مطلب: 

293474

آثار اقتصادی هوش مصنوعی در سوئد

بر اساس گزارش‌ها هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص داخلی سوئد را در مدت ده سال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد کرون افزایش دهد.
آثار اقتصادی هوش مصنوعی در سوئد

به گزارش سیتنا، گزارشی که به سفارش گوگل تهیه شده است نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص داخلی سوئد را در مدت ده سال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد کرون افزایش دهد، با این حال، آنا ویکلند، رئیس سوئد در گوگل، بیان می‌کند که شرایط بهتری برای بهره‌مندی سوئد از مزایای اقتصادی هوش مصنوعی لازم است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که سوئد در چندین زمینه در زمینه هوش مصنوعی مولد (مانند سطح نوآوری، استراتژی ملی و دسترسی به تخصص) عقب افتاده است. با افزایش شایستگی هوش مصنوعی، ترویج نوآوری و ایجاد یک چارچوب نظارتی حمایتی، سوئد می‌تواند رقابت‌پذیری خود را تقویت کند.

ویکلند نمونه فنلاند و دانمارک را برجسته می‌کند، جایی که پذیرش هوش مصنوعی شرکت‌ها جامع‌تر بوده است. این گزارش همچنین اشاره کرده است که حدود 300 هزار شغل در سوئد را می‌توان به طور جزئی یا کامل با هوش مصنوعی جایگزین کرد.

این عدد مربوط به حدود شش درصد از کل مشاغل در سوئد است. ویکلند خاطرنشان می‌کند که این پیشرفت یک شبه اتفاق نمی‌افتد و به کارکنان زمان می‌دهد تا در مهارت‌های مجدد شرکت کنند. او همچنین تاکید می‌کند که انواع جدیدی از مشاغل نیز ایجاد خواهند شد، در حالی که برای اکثر مشاغل (70 درصد)، هوش مصنوعی به عنوان مکمل فرآیندهای کاری عمل می‌کند.

چندین صنعت در این گزارش به‌عنوان آسیب‌پذیر در برابر تغییر هوش مصنوعی مشخص شده‌اند (مانند پشتیبانی اداری، خدمات مشتری، فروش و مترجمان). این گزارش نتایج یک گزارش مشابه توسط آژانس ملی سوئد برای آموزش عالی حرفه‌ای را تکرار می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-17 13:02

افزودن دیدگاه جدید