کد مطلب: 

293401

سازمان‌های دولتی، شعار سال را با تفسیر اشتباه به بیراهه نبرند

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: نگرانی این است که برخی سازمان‌های دولتی، خصولتی و حاکمیتی شعار سال را به تفسیری به خود بگیرند و فعالیت‌های خود را مشارکتی با مردم جلوه دهند که بیراهه است.
حسین ریاضی

به گزارش سیتنا، حسین ریاضی، رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در یادداشت ماه شماره 103 ماهنامه نسل چهارم، آورده است:

نگرانی ای که از عملکرد مسوولان در سال‌های گذشته بجا مانده است، تفسیرهای اشتباه از شعار سال که باعث شده به جای عمل به شعار صرفا به برخی مفاهیم ظاهری از آن پرداخته شود، به نظرم مبهم ترین مفهوم با بالاترین اولویت پرداختن به مفاهیم «دولتی، ملی، مردمی، خصوصی، خصولتی و حاکمیتی» است.

حتما به یاد داریم که صنایع مصادره شده بعد از انقلاب در زیرمجموعه سازمانی به نام سازمان صنایع ملی قرار گرفتند، درحالی که نام ملی به اشتباه برروی این سازمان نهاده شد، زیرا در اصل دولتی شدند و غالب آنها به نابودی کشانده شدند و اصل ۴۴ که قرار بود به خصوصی سازی بیانجامد غالبا به خصولتی سازی انجامید!

مثال واضح اینکه کفش ملی که قبل از انقلاب صاحب ایرانی و خوشنامی داشت، مگر ملی نبوده که در زیرمجموعه سازمان صنایع ملی قرار گرفت؟!

نگرانی این است که برخی سازمان‌های دولتی، خصولتی، حاکمیتی و این‌چنینی شعار سال را به تفسیری به خود بگیرند و فعالیت‌های خود را مشارکتی با مردم جلوه دهند که به نظرم بیراهه است.

اگر بتوانیم با شکلی که مناسب باشد چنین مفاهیمی را رفع ابهام کنیم، به نظرم خوب است و به ایجاد یک هم زبانی بین بخش خصوصی و نهادهای دولتی برای برون رفت از سردرگمی های ناشی از تفسیر های متفاوت برای این مفاهیم و مفاهیمی که بدان اشاره شده است خواهیم رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-16 09:08

افزودن دیدگاه جدید