کد مطلب: 

293309

صدراعظم آلمان در اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک» حساب باز کرد

صدراعظم آلمان در آستانه سفر به چین و در میانه موضع سختگیرانه غرب در قبال عملکرد تجاری چین، با باز کردن حساب کاربری در اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک»، آلمانی‌ها را غافلگیر کرد.
صدراعظم آلمان در اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک» حساب باز کرد

به گزارش سیتنا، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مقطعی حساس، در میانه موضع سختگیرانه غرب در قبال عملکرد تجاری چین راهی پکن می‌شود.

شولتز چند روز پیش با باز کردن حساب کاربری در اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک»، آلمانی‌ها را غافلگیر کرد آنهم در حالی است که این پلتفرم با سیلی از اتهامات در ارتباط با وابستگی و درز اطلاعات به نفع دولت چین مواجه است.

به نوشته مجله «پلیتیکو»، سفر سه روزه شولتز به پکن که طولانی‌ترین و مهم‌ترین سفر خارجی او از زمان تصدی منصبش در اواخر سال 2021 است، نه تنها فرصتی برای اثبات جایگاه جهانی او است، بلکه به رای دهندگان آلمانی نشان می‌دهد که او هر کاری که لازم باشد را برای حفظ قدرت اقتصادی کشورش انجام خواهد داد.

چین همیشه مسیری هموار و سرشار از سود و ثروت را در برابر صادرکنندگان آلمانی گشوده است که موجب تقویت سود آنها و حفظ جایگاه آلمان به عنوان یکی از کارآمدترین اقتصادهای جهان شده است.
در ارتباط با شرکت‌های آلمانی مانند «زیمنس» و «فولکس واگن»که 40 سال پیش سرمایه گذاری در چین را آغاز کردند، این کشور اکنون به یکی از ستون‌های تجارت جهانی این شرکت‌ها تبدیل شده است.

چین به تنهایی حدود 50 درصد از فروش جهانی خودروهای «فولکس واگن» را نمایندگی می‌کند. بازار چین برای تعدادی از دیگر شرکت‌های بزرگ آلمانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

در این زمینه، موریتز شولارک، رئیس موسسه «کیل» برای اقتصاد جهانی، گفت: «تجارت با چین برای آلمان رفاه می‌آورد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان از آن صرف نظر کرد».

نظر به شرایط سخت اقتصادی آلمان، شولتز چاره‌ای جز افزایش صادرات ندارد. با توجه به موفقیت‌هایی که شرکت‌های آلمانی طی سال‌ها در چین به دست آورده‌اند، مکانی بهتر برای شولتز وجود ندارد تا به رای‌دهندگان نشان دهد که در تلاش‌هایش جدی است.

اقتصاددانان و صندوق بین‌المللی پول از سال 2023 پیش‌بینی کرده بودند که دوران رکود اقتصادی آلمان همچنان ادامه یابد به طوری که صادرات آلمان در سال جاری تاکنون بیش از 2 درصد کاهش یافته و هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع در چشم انداز، قابل مشاهده نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-13 23:11

افزودن دیدگاه جدید