کد مطلب: 

293270

گسترش اقتصاد دیجیتال با کمک حاکمیت توسط نظام صنفی کشور

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: نظام صنفی رایانه ای کشور باید با کمک حاکمیت اقدامات مناسبی برای ارتقای حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد تا از بحران اقتصادی موجود به سلامتی بیرون بیایم و یکی از این اقدامات می‌تواند برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.
گسترش اقتصاد دیجیتال با کمک حاکمیت توسط نظام صنفی کشور

به گزارش سیتنا، شروین سوری با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: این نامگذاری و توجه ویژه رهبر انقلاب به این موضوع نشان می دهد که اقتصاد چه جایگاه مهم و حیاتی در کشور دارد و این نام به این دلیل انتخاب شده که مسوولان کشور تمرکز بیشتری در این جهت داشته باشند.

وی ادامه داد: با این نامگذاری کل جامعه چه بخش خصوصی چه بخش دولتی موظف هستند تمام توان و ظرفیتهای خود را برای ارتقای اقتصاد کشور به کار گیرند که در این بین نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان متولی حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی باید در این مورد اقدامات مناسبی را اخذ کند.

عضو هیات مدیره نصر استان البرز خاطرنشان کرد: نظام صنفی رایانه ای کشور باید با کمک حاکمیت اقدامات مناسبی برای ارتقای حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد تا از بحران اقتصادی موجود به سلامتی بیرون بیایم و یکی از این اقدامات میتواند برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.

سوری نقش نظام صنفی رایانه ای کشور را در حوزه فناوری اطلاعات کشور راهگشا عنوان کرد و گفت: شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و عضو نظام صنفی رایانه ای کشور باید همت کنند و باوجود چالشهای انکار ناپذیری که هم اکنون با آن دست به گریبان هستند؛ دست به دست هم داده و با برنامه ریزی مناسب به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال پیش رویم.

سوری اضافه کرد: نظام صنفی رایانه ای میتواند با کمک شرکتها و همچنین اتاقهای بازرگانی، انجمن های صادرکنندگان و تبادل کالا و حاکمیت استفاده از اقتصاد دیجیتال را همگانی کند.

این عضو شورای مرکزی نظام صنفی رایانه ای کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز به کار دوره هفتم سازمان نصر و هیات رییسه جدید اظهار داشت: دوره هفتم میتواند با کمک تجربیات در دوره‌های گذشته و هم تجربه بخش دولتی و خصوصی مذاکرات با حاکمیت داشته باشد تا بتواند اختیارات خود را افزایش دهد.

وی افزود: با افزایش اختیارات نظام صنفی میتواند نقش بهتری ایفا کند و هم در بخش رگولاتوری و هم منافع شرکتها وظایف خود را انجام دهد.

سوری در پایان گفت: نظام صنفی باید در بخش اعظم شورای انفورماتیک ٫ بخش مجوزها٫ ممیزی ٫دیتاسنترها و بخش نرم افزاری و سخت افزاری اختیارات بیشتری داشته باشد تا بتواند این حوزه را توسعه و گسترش دهد و این امر تنها با کمک حاکمیت امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-13 10:08

افزودن دیدگاه جدید