کد مطلب: 

294298

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

در آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، تسهیلاتی در راستای ایجاد اشتغال به کلیه کسب و کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول این آیین نامه اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می کنند، ارایه خواهد شد که مبلغ این وام حداقل 200 و حداکثر 500 میلیون تومان با سود 15/33 و 6 ماه تنفس خواهد بود و مشمولان فعال در این بخش از اقتصاد دیجیتال می توانند به سایت https://1649.ir مراجعه و برای دریافت این وام اقدام کنند.
اقتصاد دیجیتال

به گزارش سیتنا، با توجه به تاکید و دستور صریح رییس جمهور در حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، در 14 ماده، شامل 30 نوع حمایت در بخش های مختلف در هیات دولت تصویب و توسط معاون اول محترم رئیس جمهوری،در دهم آبان ماه 1401 ابلاغ شد.

در این آیین نامه، وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی از جمله وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، صدا و سیما، صندوق های نوآوری و شکوفایی و امید، مشخص و مسئولیت پیگیری و  نظارت آن را بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذارده شده است.

کارگروه «پیگیری تکالیف دستگاه های اجرایی» با همین هدف با حضور نمایندگان رسمی دستگاه های ذیربط در وزارت ارتباطات تشکیل و به صورت هفتگی جلسات هماهنگی تشکیل و پیگیری می شود.

رونمایی از  پایگاه و مرکز تماس 1649به منظور ایجاد ارتباط با کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذیربط است.

افزون بر آن ثبت شکایات، از دستگاه ها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها، دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز، دنبال می شود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات براساس آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» به شماره 142180/ت60511 ک مورخ 1401/08/10 هیات وزیران، به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تسهیلات ارایه خواهد کرد.

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب و کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می کنند ارایه خواهد شد.

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

سقف این تسهیلات برای کسب و کارهای  حقوقی، پنج میلیارد ریال، برای کسب وکارهای صنفی، سه میلیارد ریال و برای کسب و کارهای حقیقی، دو میلیارد ریال است که سود آن 15/33 درصد و باز پرداخت آن 48 ماهه با شش ماه تنفس خواهد بود.

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که حداقل سه ماه سابقه فعالیت در سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله را دارند می توانند درخواست خود را از طریق این سامانه ارسال کنند.

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

در همین راستا نیز محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ویراستی خود در توضیحاتی آورده است:

با توجه به آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» اعطای وام به کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی فعال روی سکوهای داخلی مشمول انجام می‌شود.

مبلغ این وام حداقل 200 و حداکثر 500 میلیون تومان با سود 15/33 و 6 ماه تنفس خواهد بود.

مشمولان فعال در این بخش از اقتصاد دیجیتال میتوانند به سایت https://1649.ir مراجعه برای دریافت این وام اقدام کنند.

امیدوارم این اقدام، زمینه ساز دریافت خدمات مورد نیاز مردم بر بستر سکوهای داخلی و افزایش رضایتمندی ایشان را فراهم کند.

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-07 10:27

افزودن دیدگاه جدید