کد مطلب: 

293234

موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی گوگل احتمالا پولی می‌شود

«گوگل» اعلام کرد ممکن است دسترسی به موتور جستجوی خود که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند را برای عموم پولی کند. این اولین بار برای گوگل است که از سال 2000 به این سو که هزینه موتور جستجویش را صرفاً از محل درآمد تبلیغات تأمین کرده است به دنبال پولی کردن استفاده از این خدمات است.
موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی گوگل احتمالا پولی می‌شود

به گزارش سیتنا، در حال حاضر، با وجودی که مدل هوش مصنوعی کیفیت بالای «جمنای پیشرفته» گوگل پولی است، این کمپانی هنوز مدل ساده «جمنای» خود را بدون هیچ حق اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بر اساس طرح پیشنهادی، جستجوی استاندارد گوگل (بدون هوش مصنوعی) کماکان رایگان خواهد ماند، و مشترکان موتور جستجوی دارای هوش مصنوعی پولی هنوز هم تبلیغاتی را کنار نتایج جستجوی تقویت‌شده توسط جمنای مشاهده می‌کنند.

با این حال، کارشناسان می‌گویند درآمد از محل تبلیغات جستجو، که پارسال بالغ بر 175 میلیارد دلار شد، ممکن است دیگر برای پوشش کامل هزینه‌های افزایش‌یافته جستجوی هوش مصنوعی گوگل کافی نباشد.

انجام یک جستجو از طریق یک شبکه عصبی پیشرفته مانند جمنای احتمالاً ده برابر بیشتر از جستجوی کلمات کلیدی استاندارد هزینه دارد، و به طور بالقوه چندین میلیارد دلار هزینه‌های اضافی برای گوگل می‌تراشد. فراتر از این موضوع، باید صبر کرد و دید چه میزان تقاضای بازار برای این نوع جستجوی تقویت‌شده با هوش مصنوعی وجود دارد.

سرمایه‌گذاری گسترده «مایکروسافت» در حوزه هوش مصنوعی برای موتور جستجوی «بینگ» طی یک سال اخیر نتوانسته است تاثیری بر در سهام بازار گوگل بگذارد.

با این وجود، علاقه شدید به فناوری هوش مصنوعی که این روزها همه جا مشاهده می‌شود و نقل محافل است، ممکن است گوگل را متقاعد کند که باید این فناوری را در نوعی محصول جستجوی پولی ادغام کند.

در حال حاضر گوگل هنوز تصمیم نهایی خود را درباره اجرای برنامه جستجوی هوش مصنوعی پولی اتخاذ نکرده است، اما مهندسان این شرکت دارند روی فناوری لازم برای راه‌اندازی چنین خدماتی کار می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-11 14:55

افزودن دیدگاه جدید