کد مطلب: 

292214

شبکه ملی اطلاعات؛ بالاترین دستاورد شورای عالی فضای مجازی

دبیر سابق شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: بالاترین دستاورد شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است، همچنین در حوزه فرهنگی مصوبات خوبی در حوزه فیک نیوزها و هویت تصویب شده که باید این سیاست ها مورد توجه نظام قرار گیرد.
شبکه ملی اطلاعات؛ بالاترین دستاورد شورای عالی فضای مجازی

به گزارش سیتنا، نشست «قرارگاه تحول؛ از سرگذشت تا سرنوشت شورای عالی فضای مجازی» به منظور بررسی 12 سال فعالیت شورای عالی فضای مجازی با حضور دکتر آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر سابق شورای عالی و مهندس انتظاری دبیر اسبق این شورا و به همت هسته سپهرا مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر سابق شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: پیشتر نگاه به فضای مجازی ابزاری بود اما امروز ساخت انسان و هوش طبیعی مطرح می شود که این نشان دهنده این است که معادلات در این فضا تغییر کرده و بسیاری از توانمندی های قدرت نرم در اختیار هوش مصنوعی گذاشته شده و شاهد تحولات بزرگی در این حوزه با منظومه های ماهواره ای، توسعه زیرساخت ها و نسل های جدید 5G و 6G، IOT و ... خواهیم بود.

وی با اشاره به این که در فضای مجازی ابزارهای حاکمیت گریز در حال توسعه هستند و ما باید برای این صحنه آماده شویم، افزود: ساختار سیاست گذاری در کشور مشکل دارد و این نقش نه در فرآیندهای قانونی و نه قانون اساسی به روشنی تبیین نشده است. همچنین باتوجه به این که فضای مجازی، فضایی اجتماعی – اقتصادی است نیاز است تا دولت ها از این فضا حمایت اقتصادی کنند و بودجه لازم برای تحقق اهداف آن اختصاص داده شود.

دکتر فیروزآبادی تاکیدکرد: بالاترین دستاورد شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است. همچنین در حوزه فرهنگی مصوبات خوبی در حوزه فیک نیوزها و هویت تصویب شده که باید این سیاست ها مورد توجه نظام قرار گیرد.

وی ادامه داد: مخاطب بسیاری از مصوبات شورای عالی فضای مجازی دولت است و اگر دولت همراه شود بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد. البته در سایر حوزه های حقوقی و قضایی هم نیاز است تا از طریق لوایح، دولت سیاست ها را مطرح و تبدیل به قانون کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-12 10:26

افزودن دیدگاه جدید