کد مطلب: 

290251

قائم مقام وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: تعهد اپراتورها در افزایش سرعت اینترنت، سختگیرانه اما شدنی است

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات، گفت: تعهدی که برای اپراتورها در افزایش سرعت اینترنت گذاشتیم سختگیرانه اما شدنی است. اگر اپراتورها تعهد خود را انجام ندهند مشمول جریمه می شوند. اکنون اپراتورها پروانه UNSP را دریافت کردند و با این پروانه در هر بار تخلف تا پنج درصد از درآمدشان مشمول جریمه می شود و ساز و کارهای ضمانت اجرایی برای آنها دیده شده است.
قائم مقام وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: تعهد اپراتورها در افزایش سرعت اینترنت، سختگیرانه اما شدنی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای سیار و برخی از اپراتورهای ثابت برگزار شد.

لاجوردی، رئیس رگولاتوری در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اینکه فعلا تمرکز وزارت ارتباطات و اپراتورها روى پوشش است و با توجه به موانع و مشکلاتى که براى اتصال وجود دارد، چه برنامه اى براى رفع این موانع و تشویق و تغییر عادات مردم براى اتصال به شبکه فیبر دارید، گفت: درست است که تمرکز ما روی پوشش است، ولی برای اتصال هم برنامه داریم. در سال 1402 تمام توانمان را بر روی پوشش گذاشتیم، ولی برای سال بعد پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال بعد، در بحث اتصال سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.

وی، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که الان مطرح است بحث انتقال از شبکه مبتنی بر ADSL به شبکه مبتنی بر فیبرنوری است و اکنون حدود 11 میلیون مشترک در شبکه ADSL داریم و انتقال از فناوری قدیمی به شبکه مبتنی بر فیبر یکی از موضوعاتی است که می تواند جهش در میزان اتصال را فراهم کند.

لاجوردی، اظهار کرد: یکی از کارهای دیگری که با برخی از اپراتورهای فعال در حوزه فیبر پیش می بریم بحث استفاده و تخصیص برخی از باندهای فرکانسی است که بتوانیم به اپراتورها اختصاص دهیم تا در بازه زمانی کمی، اتصال کاربر را فراهم کنند تا موضوع اتصال مبتنی بر فیبر انجام شود.

رئیس رگولاتوری، خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که با کمک وزارت نیرو پیگیری می کنیم بحث استفاده از زیرساخت های این وزارتخانه است که بتوانم امکان اتصال سریعتر را فراهم کنیم.

وی، افزود: موضوع بعدی یارانه ای است که وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارتباطی برای بحث اتصال می دهد و در سال آینده روی این موضوع تمرکز ویژه ای خواهیم داشت.

لاجوردی، گفت: برای برخی از مراکز خاص مصوبه ای برای اتصال و هزینه های مرتبط داشتیم که از مودم گرفته تا تامین هزینه سرویس که مصوبه کمیسیون بود و در دستور کار است و در سال آینده عملیاتی شود.

قائم مقام وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: تعهد اپراتورها در افزایش سرعت اینترنت، سختگیرانه اما شدنی است

رئیس رگولاتوری، اظهار کرد: تعهدی که برای اپراتورها در بحث سرعت گذاشتیم سختگیرانه اما شدنی است. اگر اپراتورها تعهد خود را انجام ندهند مشمول جریمه می شوند. اکنون اپراتورها پروانه UNSP را دریافت کردند و با این پروانه در هر بار تخلف تا پنج درصد از درآمدشان مشمول جریمه می شود و ساز و کارهای ضمانت اجرایی برای آنها دیده شده است.

وی، افزود: یکی دیگر از حمایت ها که در نظر گرفته شده بود در افزایش تعرفه، هدیه های رایگانی بود که برای مردم در نظر گرفته شده بود که همچنان برقرار است و تا کنون حدود 4 میلیون نفر ثبت نام کردند و از این هدیه بهره مند هستند.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر آنکه اگر مشترکین با حذف بسته اى از طرف اپراتورى مواجه شوند، آیا سامانه اى براى شکایت آنها وجود دارد، گفت: سامانه 195 هم شماره تماس است و هم سامانه که اگر کسی شکایتی داشت، هم به پشتیبانی خود اپراتور و هم به سامانه 195 رگولاتوری اعلام می کنند و زمان پاسخگویی به این شکایات روند کاهشی دارد و به زودی داده های تحلیلی سامانه 195 برای سه سال گذشته را در اختیار مردم می گذاریم که با جزئیات آشنا شوند و اپراتورهایی که زحمت می کشند و تلاش می کنند که سریع تر به تیکت ها رسیدگی کنند، تشویق شوند.

انتهای پیام

خبرنگار: مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-01-23 12:37

افزودن دیدگاه جدید