کد مطلب: 

287771

انتشار شماره 98 ماهنامه نسل چهارم؛ نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات به عنوان پیشران توسعه نوآوری و فناوری ICT در کشور

نود و هشتمین شماره ماهنامه‌ دو زبانه نسل چهارم ویژه‌ آبان ماه 1402 با نگاه ویژه به «نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه نوآوری و فناوری ICT در کشور» منتشر شد.
شماره 98 ماهنامه نسل چهارم

به گزارش سیتنا، نود و هشتمین شماره ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ آبان ماه 1402 با نگاه ویژه به «نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه نوآوری و فناوری ICT در کشور» منتشر شد.

دکتر سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سرمقاله این شماره از ماهنامه نسل چهارم، به موضوع «آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت همه جانبه از فعالیت های پژوهشی نخبگان» پرداخته است.

«حل چالش های واقعی جامعه؛ ماموریت اصلی نسل جدید پژوهشگاه های دولتی» عنوانی است که دکتر داوود ادیب، رئیس کانون هماهنگی فاوا در یادداشت ماه شماره 98 ماهنامه نسل چهارم به آن پرداخته است.

دکتر علی فتوت احمدی، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، موضوع «لزوم سرمایه گذاری در پژوهشگاه ICT برای برگشت به دوران طلائی» را در نگاه ماه این شماره از ماهنامه مورد بررسی قرار داده است.

سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، در تحلیل ماه شماره 98 ماهنامه نسل چهارم، به موضوع «تاثیرگذاری پژوهش در نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی ICT کشور» پرداخته است.

در گام نخست این شماره از ماهنامه نسل چهارم، برات قنبری، عضو هیات علمی پیشکسوت و از روسای اسبق پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع «مهمترین برنامه ها و سیاست های ربع قرن سوم پژوهشگاه ICT با ورود فناوری های جدید» را مورد بررسی قرار داده است.

در گفت و گوی ویژه شماره 98 ماهنامه نسل چهارم، با دکتر سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون موضوع «نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه نوآوری و فناوری ICT در کشور» به گفت و گو نشستیم.

دکتر علیرضا یاری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت و گوی ماه این شماره از ماهنامه نسل چهارم، به موضوع «نقش ملی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه و توانمندسازی زیست بوم ICT کشور» پرداخته است.

دکتر احمدرضا غزنوی، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گام به جلو این شماره از ماهنامه، به موضوع «لزوم قرار گرفتن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه ملی» پرداخته است.

دکتر هاشم حبیبی، نائب رئیس انجمن صنعتی افتا، در زیر ذره بین شماره 98 ماهنامه نسل چهارم، موضوع «نقش آفرینی راهبردی آزمایشگاه ارزیابی امنیتی پژوهشگاه ICT و پیشنهاداتی به منظور بهبود عملکرد و ارتقاء جایگاه آن» را مورد بررسی قرار داده است.

فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در کنکاش این شماره از ماهنامه چهارم، پیرامون موضوع «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه بازوی اصلی پژوهشی دولت در حوزه ICT» سخن گفته است.

دکتر رضا کلانتری، رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گام نو این شماره از ماهنامه نسل چهارم «نقش پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT در مواجهه با تهدیدهای سایبری فناوری های نوین» پرداخته است.

دکتر حسن یگانه، رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ICT، نیز در گام نو این شماره از ماهنامه، موضوع «ارزیابی عمق بومی سازی محصولات شبکه ملی اطلاعات براساس نظام نامه بومی سازی» را مورد بررسی قرار داده است.

«برگزاری دوره های توسعه شایستگی های مدیران و مهارت آموزی سربازان وظیفه در مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال پژوهشگاه ICT» موضوعی است که دکتر مجتبی مازوچی در بخش دیگری از گام نو این شماره از ماهنامه به آن پرداخته است.

دکتر ولی اله قربانی، مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات، در میز خدمت شماره 98 ماهنامه نسل چهارم، به موضوع «جایگاه قابل توجه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارائه خدمات الکترونیک» پرداخته است.

در داخل گود این شماره از ماهنامه، دکتر علیرضا یاری، سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع «سیاست پژوهشی عرصه های نوین اقتصاد دیجیتال در تراز ملی» را مورد بررسی قرار داده است.

دکتر محمدهادی بکایی، مدیر مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در داخل گود شماره 98 ماهنامه نسل چهارم، موضوع «تدیون نخستین نقشه راه هوش مصنوعی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات» را مورد بررسی قرار داده است.

دکتر احسان آریانیان، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخش دیگری از داخل گود این شماره از ماهنامه، به موضوع «تلاش پژوهشگاه ICT برای فعال سازی ظرفیت های ابررایانه سیمرغ و توسعه هرچه بیشتر زیرساخت های فوق سریع در حوزه هوش مصنوعی» پرداخته است.

سایر بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه مشتمل بر نقش آفرین، همراه با بخش خصوصی و بخش انگلیسی می‌باشد که می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را در ذیل ببینید.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

انتهای پیام

پیوستاندازه
PDF icon شماره 98 ماهنامه نسل چهارم39.19 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-25 13:20

افزودن دیدگاه جدید