کد مطلب: 

287235

رئیس جمهوری چین: توسعه اینترنت باید در مسیر صلح و امنیت بیشتر مردم دنیا باشد

رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ تاکید کرد: ما خواهان توسعه شبکه اینترنت، همراه با صلح و امنیت بیشتر و احترام به حاکمیت و راه منتخب کشورها هستیم.
رئیس جمهوری چین: توسعه اینترنت باید در مسیر صلح و امنیت بیشتر مردم دنیا باشد

به گزارش سیتنا به نقل از سایت صدای چین، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ (WIC) به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی کرد.

شی جین پینگ با اشاره به تلاش ها برای ایجاد فضای مجازی شکوفا، تعمیق همکاری و تبادلات بین المللی در زمینه دیجیتالی، تسریع کاربردی دستاوردهای علمی و فنی، ترویج خدمات اطلاع رسانی، کاهش شکاف دیجیتال، بر تامین و بهبود زندگی مردم در جریان توسعه شبکه اینترنت و بهره مندی کشورها و مردم بیشتر از دستاوردهای توسعه اینترنت تاکید کرد.

رییس جمهور چین در سخنان خود گفت: ما خواهان ایجاد فضای مجازی با صلح و امنیت بیشتر، احترام به حاکمیت و راه منتخب کشورها در توسعه شبکه اینترنت، و نیز خواستار تعامل تمدن ها و فضای مجازی حاکی از برابری و فراگیری هستیم.

وی همچنین تاکید کرد که به دنبال پیشرفت عصر انقلاب اطلاعات، فضای مجازی حامل آرزوی زیبای بشر در آینده است. ما باید با همکاری، فضای مجازی با سرنوشت مشترک ایجاد کنیم تا فضای مجازی رفاه بیشتری برای مردم کشورها فراهم آورد و آینده بهتر برای بشر ایجاد شود.

کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ از دیروز (چهارشنبه) ۱۷ آبان ماه آغاز و تا ۱۹ آبان ماه در شهر ووجن در استان جه جیانگ واقع در شرق چین ادامه دارد. موضوع اصلی امسال «ساخت دنیای دیجیتال فراگیر، بهره برداری مشترک و انعطاف پذیری همکاری با یکدیگر برای ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی» اعلام شده است.

امسال دهمین سال برگزاری کنفرانس جهانی اینترنت در شهر ووجن است. طی ده سال گذشته، شی جین پینگ همواره «ساخت جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی» را خواستار بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-09 14:45

افزودن دیدگاه جدید