آمازون با پرتاب ماهوارههای آزمایشی، وارد رقابت با استارلینک شد
به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس آمازون قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد ۳۲۳۶ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد و پوشش اینترنتی خود را در سراسر جهان گسترش دهد.
این شرکت در ابتدا قرار بود از موشک ولکان برای این منظور استفاده کند، اما مشکلاتی که در این موشک وجود دارد، باعث شد که آمازون به موشک اطلس روی بیاورد.
اسپیس ایکس، شرکت رقیب آمازون، از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از پنج هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، ۴۲ هزار ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.
یوتلست وان وب، شرکت اروپایی، نیز در حال پرتاب ماهوارههای اینترنتی است. این شرکت تا کنون حدود ۶۰۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.
پرتاب ماهوارههای آزمایشی آمازون، نشانهای از افزایش رقابت در بازار خدمات اینترنتی ماهوارهای است. این رقابت میتواند منجر به کاهش قیمتها و بهبود کیفیت خدمات برای کاربران شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید