کد مطلب: 

285883

آپدیت اپل برای رفع مشکل داغی مدل‌های آیفون ۱۵

شرکت اپل به منظور رفع مشکل داغی بیش از حد گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس خود یک به‌روزرسانی برای سیستم عامل iOS ۱۷ را منتشر کرده است.
آپدیت اپل برای رفع مشکل داغی مدل‌های آیفون ۱۵

با عرضه نسل جدید آیفون‌ها، بسیاری از کاربران از داغ‌شدن مدل‌های گران‌قیمت خانواده آیفون ۱۵ شکایت کردند. پس از مدتی اپل اعلام کرد که با انتشار یک به‌روزرسانی این مشکل را برطرف می‌کند و حالا با iOS ۱۷.۰.۳ به وعده‌اش عمل کرده است. این مشکل در روزهای اخیر سروصدای زیادی به‌پا کرده است.

اپل به‌روزرسانی iOS ۱۷.۰.۳ و iPadOS ۱۷.۰.۳ را برای آیفون و آیپد دردسترس قرار داده است. این به‌روزرسانی در حالی منتشر می‌شود که تنها یک هفته از انتشار iOS ۱۷.۰.۲ می‌گذرد.

به‌روزرسانی iOS ۱۷.۰.۳ را می‌توانید همین‌حالا با مراجعه به مسیر Settings > General > Software Update دانلود کنید.

آپدیت اپل برای رفع مشکل داغی مدل‌های آیفون ۱۵

سری آیفون ۱۵ که بدنه تیتانیومی دارد و تراشه قدرتمند «ای ۱۷ پرو» در مدل‌های پرو و پرو مکس آن بکار رفته است، در سپتامبر عرضه شد. این تراشه، مدل‌های پرو را برای انجام بازی‌های کنسولی، مناسب کرده است. اما مدت کوتاهی پس از عرضه مدل‌های آیفون ۱۵، مصرف کنندگان نسبت به عمر بد باطری و داغی بیش از حد آن، شکایت کردند.

سخنگوی اپل اعلام کرد جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل iOS ۱۷ شامل ترمیم باگها، آپدیتهای امنیتی و رفع مشکلی است که عامل داغی بیش از حد آیفون بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از شکایت کاربران گوشی‌های جدید از داغ شدن بیش از حد آنها، اپل اوایل هفته جاری اعلام کرد که این دستگاه پس از تنظیمات یا بازیابی، به دلیل افزایش فعالیت پس زمینه، ممکن است در چند روز اول، داغتر به نظر برسد. به‌روزرسانی‌های اخیر اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام و اوبر، باعث اورلود شدن سیستم شده‌اند و داغی مدل‌های پرو، به دلیل طراحی آن نیست بلکه طراحی جدید منجر به بهبود اتلاف حرارت در مقایسه با گوشی‌های فولادی ضد زنگ قبلی شده است.

این آپدیت جدید در کنار رفع مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، دو مشکل امنیتی iOS را هم برطرف می‌کند. یکی از این موارد یک اکسپلویت کرنل است که مهاجم با دسترسی فیزیکی به دستگاه کاربر می‌تواند از آن سوءاستفاده کند. اپل می‌گوید احتمالاً از این مشکل امنیتی برای نسخه‌های قبل از iOS ۱۶.۶ بیشتر سوءاستفاده می‌شود.

مشکل امنیتی دوم مربوط به یک باگ libvpx می‌شود که به مهاجم اجازه می‌دهد از راه دور دستگاه قربانی را کنترل کند. چند وقت پیش این باگ در برنامه‌هایی مانند کروم و فایرفاکس برطرف شد.

این به‌روزرسانی هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد و حجم آن احتمالاً برای اکثر کاربران به کمتر از ۵۰۰ مگابایت می‌رسد.

درنهایت باید منتظر ماند و دید این به‌روزرسانی جدید می‌تواند مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را برطرف کند یا خیر. همچنین انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد انتشار آپدیت iOS ۱۷.۱ باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-10-05 23:10

افزودن دیدگاه جدید