کد مطلب: 

283791

استفاده بیش از 263 هزار نفر از مردم قم از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، از میزان احراز هویت و خدمات دریافتی بیش از 263 هزار نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بر اساس موقعیت جغرافیایی استان قم خبر داد.
استفاده بیش از 263 هزار نفر از مردم قم از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گزارش سیتنا، جواد غلام‌پور در خصوص استفاده از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در استان گفت: تا کنون بیش از 263 هزار نفر بر اساس موقعیت جغرافیایی استان قم در این پنجره ثبت‌نام و احراز هویت شده‌اند و خدمات موردنظر را بدون مراجعه حضوری، به‌صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی دریافت کرده اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در ادامه گفت: بر اساس بند ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402، به منظور ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های دولت و افزایش رضایت مندی مردم، تمام دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر دستگاههای دارای ردیف در این قانون، مکلفند ضمن ارائه کلیه خدمات خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا آبان سال 1402، با بهینه سازی فرآیندها، حداقل بیست درصد (20%) خدمات خود را تا پایان دی سال 1402 به صورت هوشمند به گونه ای ارائه نمایند که تمام مراحل درخواست تا دریافت خدمت به صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت با استفاده کامل از داده و اطلاعات ملی موضوع قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی انجام گردد.
وی افزود: دستگاههای اجرائی پیش¬گفت مکلفند تا پایان آذرماه 1402 تمام استعلاماتی که توسط سایر دستگاه ها از آنها انجام می شود را به صورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات در اختیار دستگاه متقاضی قرار دهند.
دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیکی و هوشمند استان قم در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تمامی هم‌وطنان می‌توانند از خدماتی نظیر ثبت‌نام مدارس و کتب درسی، خدمات سلامت و پرونده الکترونیک و پیگیری دریافت کارت ملی هوشمند و هزاران خدمت دیگر با مراجعه به وبگاه my.gov.ir از این خدمات به‌صورت تمام‌وقت و بدون مراجعه حضوری و یکبار احراز هویت بهره‌مند شوند.
غلام‌پور در پایان گفت: تقریباً ۹۵ درصد دستگاه‌های مشمول نزدیک به ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-08-10 15:24

افزودن دیدگاه جدید