کد مطلب: 

281416

ضعف اطلاع رسانی شرکت آبفای تهران به دنبال قطعی آب در برخی نقاط پایتخت

به دنبال قطعی آب برخی نقاط شهر تهران از ظهر امروز تا زمان ارسال این خبر، اطلاع رسانی پیرامون دلیل قطعی آب و زمان وصل مجدد آن از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران صورت نگرفته است.
ضعف اطلاع رسانی شرکت آبفای تهران به دنبال قطعی آب در برخی نقاط پایتخت

به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال کاهش افت فشار آب در برخی نقاط شهر تهران که از روز گذشته (جمعه) حادث شده است، از ظهر امروز (شنبه) نیز برخی نقاط شهر تهران با قطعی آب مواجه شده اند.

در همین حال،مشخص نیست دلیل قطعی آب، به دلیل مصرف بالای آب مشترکان تهرانی است و یا جاری‌شدن سیل در شرق استان تهران باعث خرابی تاسیسات آب در شهر تهران شده است.

اگرچه انتظار می‌رفت شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیش از قطعی آب نسبت به اطلاع رسانی به شهروندان اقدام کند، ولی نه بر روی سایت این شرکت خبری پیرامون این موضوع ارسال شده و نه اطلاعیه‌ای در اختیار رسانه‌های قرار گرفته است.

در همین حال برخی منابع در آبفای تهران ادعا کرده اند که قطعی کامل آب وجود نداشته و کاهش فشار آب مشاهده شده است، ولی مشاهدات خبرنگار سیتنا خلاف این ادعا را ثابت می‌کند و در برخی نقاط شهر تهران قطع کامل آب وجود دارد.

از سوی دیگر، وزارت نیرو می‌گوید: میزان ورودی آب سدهای پنج‌گانه استان تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۹۹ میلیون مترمکعب است که نسبت به پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.

وزارت نیرو اعلام کرد: همراهی مردم در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ضروری است تا ‌کم‌آبی فعلی پشت سر گذاشته شده و کمترین چالش در حوزه تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای پیش رو و پیک مصرف آب را شاهد باشیم.

این گزارش می‌افزاید: حجم آب سد امیرکبیر تاکنون حدود ۱۴۸میلیون مترمکعب اعلام شده، درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان نیز از ۲۵۲میلیون مترمکعب سال گذشته به ۲۳۵میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از ۶۲میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۶۴میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم ذخیره آب سد لار در ۱۶خردادماه سال گذشته، ۱۲۱میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۷۷میلیون مترمکعبی امسال، ۴۴میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.‌حجم آب سد ماملو نیز از ۶۶میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، در حال حاضر به ۵۷میلیون مترمکعب رسیده است.‌

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.9 (16 رای)
سیتنا 1
2023-06-10 14:54

دیدگاه‌ها

تصویر ع
جمعه19 /3قطعی آب درمنطقه 10خ خوش ساعت11
ارسال شده توسط ع در 22 خرداد 02 - 14:13
تصویر دهقان
برای مسئولین آبفای استان و شهر تهران متأسفم که حتی یک اطلاع رسانی ساده هم انجام نداده اند. الان دو روز است در منطقه ۵ محله جنت اباد خیابان جهاد اکبر قطعی اب داریم و هیچکس هم پاسخگو نیست‌.
ارسال شده توسط دهقان در 21 خرداد 02 - 18:10
تصویر بنده خدا
باسلام واقعا تاسف برای بی مسوولیت مسوولین شما چرا اطلاع رسانی نمیکنید وادم آب ذخیره کنه و این چه حال و احوالی واسه ما مردم ساختین من بچه نوزاد دارم با بی آبی چه جوری سرکنم ومگه میشه دستشویی رفت آب نبود وغذا چه جوری بپزیم زندگی مردمو مختل کردین باهمین بیکفایتی
ارسال شده توسط بنده خدا در 21 خرداد 02 - 08:27

افزودن دیدگاه جدید