کد مطلب: 

273279

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس: پیگیر نتایج سفرهای خارجی هیات وزارت ارتباطات هستیم

به دنبال سفرهای ماه‌های اخیر مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کشورها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای و عدم ارائه‌ی گزارش از دستاوردهای این سفرها، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگار سیتنا وعده داد که پیگیر نتایج این سفرها از وزیر ارتباطات باشد و طی هفته‌‌ی آتی به رسانه‌ها گزارش دهد.
یک عضو کمیسیون صنایع: پیگیر نتایج سفرهای خارجی هیات وزارت ارتباطات هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی ماه‌های اخیر تعدادی از شرکت‌های خصوصی حوزه فاوا با هماهنگی معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به برخی کشورها سفرهایی داشته‌اند تا طی نشست با طرف‌های خارجی و مذاکره با آنها به دستاوردهایی در حوزه‌ی تبادل فناوری نائل شوند.

در همین حال، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر تیرماه سال جاری (لینک) پیرامون سفر هیات ایرانی به مسکو با بیان اینکه نشست‌های مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی، به منظور شناسایی نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، از دو ماه پیش آغاز شده بود، افزود: ۱۸ شرکت توانمند ایرانی از سه روز پیش در مسکو حضور دارند و در نشست‌های رو در رو با شرکت‌های متناظر روسی، به تفاهم‌های بسیار خوبی دست پیدا کردند.

با گذشت چندین ماه از سفر هیات فناوری اطلاعات ایران به روسیه، تا کنون گزارشی از نتایج این مذاکرات در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار نگرفته است و البته رسانه‌ها از سایر سفرهای تیم وزارت ارتباطات به کشورهای دیگر بی اطلاع هستند.

طی روزهای اخیر هم سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و تیم همراه به نمایشگاه جیتکس دبی خبر ساز شده بود.

این سفرهای ظاهرا بی‌نتیجه در حالی انجام می‌شود که اخیرا، در انتخابات شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU)، وزارت ارتباطات و فناوری ایران نتوانست رای لازم را کسب کند ولذا صندلی خود را در نقش نظارتی این اتحادیه از دست داد. (لینک)

در همین راستا، عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار سیتنا وعده داد که پیگیر نتایج این سفرها از وزیر ارتباطات باشد و طی هفته‌‌ی آتی به رسانه‌ها گزارش دهد.

انتظار می‌رود در شرایطی که کشور با مشکلات بودجه‌ای مواجه است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات موثر بین المللی را در اولویت قرار دهد و سفرهای خارجی بی نتیجه را از دستور کار خارج کند؛ در همین حال اگر این سفرها دستاورد فناوری برای کشور به همراه دارد حتما نتایج آن در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (14 رای)
سیتنا 1
2022-10-16 12:39

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
آقای نماینده این سفر خارجی به حساب نمیاد پس ......
ارسال شده توسط Anonymous در 24 مهر 01 - 12:48

افزودن دیدگاه جدید