کد مطلب: 

265639

از هر پنج مدیر امنیت فناوری اطلاعات، دو نفر شغل خود را ترک خواهند کرد

بر اساس مطالعات جدید، از هر پنج مدیر امنیت فناوری اطلاعات در بریتانیا (42%) دو نفر گفتند که بعید است این کار را در شش ماه آینده انجام دهند.
مدیر امنیت فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط ThreatConnect انجام‌شده است، دو نفر از هر پنج (41٪) مدیر امنیت فناوری اطلاعات در بریتانیا در حال بررسی ترک شغل خود در شش ماه آینده هستند که عمدتاً به دلیل افزایش سطح استرس است.

محققان گفته‌اند این یافته‌ها مقیاس به‌اصطلاح «استعفای بزرگ» را نشان می‌دهد که بر صنعت امنیت سایبری تأثیر می‌گذارد و کمبود مهارت‌های این بخش را تشدید می‌کند.

نظرسنجی از 503 مدیر ارشد مسئول تصمیم‌گیری‌های فناوری در سازمان یا امنیت فناوری اطلاعات نشان داد که میانگین نرخ جابجایی کارکنان امنیتی در بریتانیا 20 درصد است.

حدود سه‌چهارم (74٪) از پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که این نرخ در سال گذشته افزایش‌یافته است. علاوه بر این مشکل، کمتر از یک‌سوم (31٪) گفتند که در استخدام افرادی بامهارت ها و استعدادهای لازم برای امنیت سایبری با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

دریافته‌ای نگران‌کننده، کمتر از یک‌چهارم (23%) از رهبران امنیتی موردبررسی، عملکرد حرفه‌ای در حوزه امنیت سایبری را توصیه می‌کنند، درحالی‌که از هر پنج نفر (42%) دو نفر گفتند که بعید است این کار را انجام دهند.

به نظر می‌رسد استرس و حجم کاری دلایل اصلی این مسائل هستند. بیش از یک‌سوم (37٪) از همه پاسخ‌دهندگان در مورد کار استرس زیادی که داشتند صحبت کرده و بیش از نیمی (53٪) از این افراد در طول شش ماه گذشته افزایش سطح استرس را تجربه کردند. نتایج تحقیق از پاسخ‌دهندگان نشان داد که ساعات طولانی و بار روانی سنگین (44٪)، کاهش عملکرد کاری (43٪) و مشکلات خواب و خستگی (37٪) آشکارشده است.

بزرگ‌ترین دلایلی که همه پاسخ‌دهندگان برای ترک شغل خود ارائه کردند، نداشتن فرصت برای کار از خانه (31٪)، سطح استرس بالا (26٪) و جذب حقوق بهتر درجاهای دیگر (25٪) بود. به‌طور خاص برای مدیران امنیتی، حجم کاری بیش‌ازحد، معمول‌ترین عامل ذکرشده (31٪) بود.

دریکی دیگر از یافته‌های نگران‌کننده، حدود یک‌سوم (32 درصد) از همه پاسخ‌دهندگان موافق نبودند که شرکت آن‌ها می‌تواند با حجم و پیچیدگی تهدیدات سایبری همگام شود. آدام وینسنت، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل ThreatConnect، اظهار داشت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری، انتظار می‌رود تیم‌های امنیتی فناوری اطلاعات کارهای بیشتری را با درآمد کمتر انجام دهند.

جابه‌جایی بالای کارکنان و متخصصان IT استرس‌زا می‌تواند بر عملکرد سازمان هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت تأثیر منفی بگذارد. حجم فزاینده و پیچیدگی تهدیدها، مدیریت امکان‌سنجی حجم کاری سازمان‌ها و ارائه پشتیبانی موردنیاز به تیم‌ها را متضرر می‌کند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-26 12:25

افزودن دیدگاه جدید