کد مطلب: 

289888

قطارهای پلور سبز چه امکاناتی دارند؟

قطار پلور سبز، متعلق به شرکت ریلی رجا، قدیمی‌ترین شرکت راه‌آهن ایران، است. این شرکت از زمان تأسیس تاکنون، واگن‌های لوکس و درجه‌یک متعددی را به خطوط راه‌آهن کشورمان اضافه کرده است.
قطارهای پلور سبز چه امکاناتی دارند؟

گزارش آگهی/ قطار پلور سبز، متعلق به شرکت ریلی رجا، قدیمی‌ترین شرکت راه‌آهن ایران، است. این شرکت از زمان تأسیس تاکنون، واگن‌های لوکس و درجه‌یک متعددی را به خطوط راه‌آهن کشورمان اضافه کرده است. قطار 4 تخته پلور سبز نیز امکانات متنوع و باکیفیتی ارائه می‌دهد؛ به‌طوری‌که تصور شما را از قطارهای معمولی تغییر می‌دهد. در ادامه، امکانات قطارهای پلور سبز را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم. با خرید بلیط قطار پلور سبز از فلای‌تودی و سفر با این واگن‌های امن و راحت، تجربه خاطره‌انگیزی از مسافرت‌های ریلی را برای خود رقم خواهید زد. در انتهای همین مقاله، به مسیرهای تردد این قطار نیز اشاره‌کرده‌ایم.

آشنایی با قطار آبی رنگ پلور سبز رجا

شرکت رجا، تعداد 250 واگن پلور سبز را خریداری کرده است که در برخی از مسیرهای ریلی پرتردد کشور فعالیت می‌کنند. این واگن‌ها ازلحاظ ظاهری، مدرن هستند و امکانات داخلی آن‌ها نیز در سطح قطارهای لوکس رومانیایی است. واگن‌های این قطار، 10 کوپه‌ای هستند و هر کوپه 4 نفر ظرفیت دارد. قطارهای پلور سبز، برخلاف نامشان، به رنگ آبی هستند؛ اما صندلی‌های داخل کوپه‌ها، سبزرنگ هستند.

دو نکته درباره قطار پلور سبز

در خصوص قطار پلور سبز رجا ذکر دو نکته ضروری است. نخست اینکه، شرکت رجا واگن‌های دیگری تحت عنوان قطار سبز دارد که ممکن است با قطار پلور سبز اشتباه گرفته شوند؛ این دو واگن، فقط تشابه اسمی دارند و ازلحاظ امکانات و خدمات، کاملاً متفاوت از هم هستند. مورد دوم هم این است که نام قطار پلور سبز، در سال 1398 به قطار امید تغییر داده شد. بنابراین در هنگام خرید بلیط قطار پلور سبز، باید به این دو مورد، توجه داشته باشید.

امکانات قطار پلور سبز رجا

قطار پلور سبز رجا، مسافران را در امنیت، آسایش و راحتی به مقصد می‌‌رساند. در این قطارها به تجهیزات، خدمات و امکانات متنوعی دسترسی خواهید داشت که در بخش زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

عایق صدا و گرما

اگر به خاطر سرمای هوا یا سروصدای معمول در واگن‌ها، قطار را برای مسافرت‌های خود انتخاب نمی‌کنید، بهتر است قطارهای پلور سبز رجا را امتحان کنید. بدنه این قطار، دولایه و شیشه پنجره‌های آن، دوجداره است و به‌صورت عایق، از ورود سرما و صدا به داخل کوپه‌ها جلوگیری می‌کنند.

قابلیت تنظیم هوای کوپه

کوپه‌های قطار پلور سبز علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت هستند، به سیستم تهویه مطبوع هوا مجهز شده‌اند؛ بنابراین، مسافران می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از گرفتگی و گرمای هوا، در کوپه‌های خود استراحت کنند. سیستم تهویه هوا کوپه‌های این قطار، قابلیت تنظیم درجه دارد که مسافران می‌توانند به‌دلخواه خود، هوای کوپه‌ها را تنظیم کنند.

قطارهای پلور سبز چه امکاناتی دارند؟

سرویس بهداشتی مجهز به سیستم سپتیک

در داخل واگن‌های قطار پلور سبز رجا، یک سرویس بهداشتی فرنگی و یک سرویس بهداشتی ایرانی تعبیه‌شده است. این سرویس‌ها به سیستم سپتیک مجهز هستند و بر همین اساس، درب سرویس‌ها، هنگام توقف در ایستگاه قفل نمی‌شود.

امکانات سرگرمی

قطار پلور سبز رجا در جهت ایجاد سرگرمی برای مسافران، امکانات سرگرم‌کننده متنوعی، ازجمله دو دستگاه نمایشگر LCD با امکانات صوتی و تصویری، توزیع نشریات (در روزهای غیر تعطیل، پریز برق 220 ولت، چراغ مطالعه و کتابخانه را فراهم کرده است.

مناسب‌سازی برای افراد توان‌خواه

شرکت رجا با مهیاکردن ویلچر در قطار پلور سبز، مهم‌ترین دغدغه افراد توان‌خواه در مسافرت با قطار را حل کرده است. مسافران توان‌خواه می‌توانند به‌آسانی سوار این قطار شوند و در بخش‌های مختلف آن تردد کنند.

بوفه و رستوران با غذای باکیفیت

اگر مسافت سفرتان به اندازه‌ای طولانی است که وعده شام یا ناهار را باید در قطار سپری کنید، با رزرو قطار پلور سبز، از غذای باکیفیت رستوران آن بهره‌مند خواهید شد. در این رستوران، علاوه بر غذا، تنقلات و خوراکی‌های دیگر نیز به فروش می‌رسد.

مسیرهای قطار پلور سبز رجا

در حال حاضر، واگن‌های پلور سبز رجا در مسیرهای محدودی فعالیت می‌کنند و همگی آن‌ها به شهر مشهد منتهی می‌شوند. شما می‌توانید برای جابه‌جایی میان شهرهای تهران و مشهد، شیراز و مشهد، ساری و مشهد و همچنین مسیرهای کرج و مشهد و همدان و مشهد، از این قطار 4 ستاره استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قطار امید رجا یا همان پلور سبز، در بعضی از مسیرهایی که ذکر شد، به‌صورت روزانه و در برخی از مسیرها، به‌صورت یک روز در میان فعال است؛ بنابراین، در هنگام رزرو بلیط به این مسئله توجه داشته باشید.

قطارهای پلور سبز چه امکاناتی دارند؟

قیمت بلیط قطار پلور سبز

قیمت بلیط‌های قطار پلور سبز رجا همچون اکثر قطارهای ایران و جهان، تحت تأثیر عوامل مختلفی، ازجمله تاریخ و زمان سفر، مسافت مبدأ تا مقصد، سن مسافر و... تعیین می‌شود. برای مثال، در روزهای آخر هفته، تعطیلات و مناسب‌های خاص که تعداد مسافران به مشهد افزایش می‌یابد، بلیط‌های این قطار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

بلیط ارزان قطار پلور سبز

با توجه به متغیر بودن قیمت بلیط‌های قطار پلور سبز، می‌توانید در فرصت‌های مناسب، این بلیط‌ها را با قیمت ارزان تهیه کنید. در روزهای وسط هفته و ایام کم تقاضا، قیمت بلیط‌های این قطار کاهش می‌یابد. همچنین، بلیط‌های لحظه آخری این قطار، با قیمت ارزان‌تر از معمول عرضه می‌شود. یک ترفند کاربردی دیگر هم این است که اعلان «هشدار قیمت» وب‌سایت فلای تودی را فعال کنید تا از تخفیف‌ها و آخرین قیمت‌های بلیط قطار پلور سبز مطلع شوید.

آغاز سفری امن و آسان، همراه با فلای تودی

فلای تودی، معتبرترین آژانس گردشگری در ایران و خاورمیانه است که از طریق وب‌سایت ساده و کاربردی خود، امکان رزرو و خرید آنلاین بلیط را فراهم کرده است. این آژانس به دلیل همکاری با تعداد زیادی از شرکت‌های راه‌آهن کشور، گزینه‌های انتخابی متعددی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای مثال، اگر قصد خرید بلیط قطار پلور سبز برای رفتن به مشهد، تهران، شیراز یا ساری را داشته باشید، امکان رزرو آنلاین این بلیط‌ها در فلای تودی برایتان فراهم‌شده است. این موضوع، در خصوص سایر قطارهای فعال در خطوط راه‌آهن کشورمان نیز صدق می‌کند.

در وب‌سایت گردشگری فلای تودی، خدمات دیگری ازجمله، رزرو و خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل خارجی و داخلی، خرید تورهای مسافرتی و درخواست صدور ویزا ارائه می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-01-13 12:04

افزودن دیدگاه جدید