کد مطلب: 

289675

آشنایی با اصطلاحات رزرو هتل

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید پیش از هر سفر انجام دهید، رزرو اقامتگاه است.
آشنایی با اصطلاحات رزرو هتل

گزارش آگهی/ برای آنکه اقامتی مطلوب را تجربه کنید، می‌بایست هتلی را انتخاب نمایید که سطح قابل‌قبولی از امکانات را ارائه داده و اقامتی راحت را برای شما به ارمغان آورد. هنگامی‌که قصد دارید از وب‌سایتی رزرو هتل ارزان را انجام دهید،‌ ممکن است با اصطلاحاتی روبه‌رو شوید که با آن‌ها آشنایی ندارید. به همین دلیل، در این مقاله با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اصطلاحات رزرو اقامتگاه را مرور کنیم.

تمام اصطلاحات مربوط به رزرو اقامتگاه که باید بدانید

اغلب اصطلاحاتی که درباره رزرو اقامتگاه وجود دارند، برگرفته از زبان انگلیسی هستند و درصورتی‌که بر این زبان تسلط داشته باشید، می‌توانید مفهوم آن‌ها را درک کنید. بااین‌حال، ممکن است برخی از مسافران، معنای اصطلاحات رایج را ندانند و همین موضوع، باعث سردرگمی آن‌ها خواهد شد. در ادامه، مهم‌ترین اصطلاحاتی که باید برای رزرو هتل بدانید را قید کرده‌ایم.

چک این

یکی از رایج‌ترین اصطلاحاتی که حتی در رزرو اقامتگاه‌های داخلی نیز به فراوانی استفاده می‌شود، اصطلاح «چک این» است. این اصطلاح در زبان انگلیسی به معنای ورود به هتل و تحویل گرفتن اتاق است. هر هتلی معمولاً قوانین خاص خود را در خصوص چک این دارد. عموماً ساعت چک این برای هتل‌ها، ۱۴ یا همان ۲ بعدازظهر است. بااین‌حال، برخی از هتل‌ها ممکن است قوانین دیگری در این زمینه داشته باشند. هنگامی‌که وارد هتل می‌شوید، با نشان دادن مدارک و رسید رزرو هتل، می‌توانید در اتاق خود ساکن شوید.

چک اوت

چک اوت، دقیقاً متضاد چک این است. هنگامی‌که زمان اقامت شما در هتل به‌پایان رسیده باشد، باید اتاق را تحویل داده و از هتل خارج شوید. این کار اصطلاحاً «چک اوت» نامیده می‌شود. هنگام چک اوت، یکی از پرسنل اقدام به بررسی وضعیت اقامتگاه شما می‌کند و درصورتی‌که هزینه‌ای به صورت‌حساب شما اضافه‌شده باشد، ملزم به پرداخت آن خواهید بود.

واچر

واچر هتل، درواقع یک گواهی است که نشان می‌دهد شما از قبل، هزینه اقامت در هتل را پرداخت کرده و اتاق مدنظر خود را رزرو نموده‌اید. واچر، در مراحل مختلف سفر شما اهمیت زیادی دارد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر بخواهید ویزای توریستی دریافت کنید، باید واچر هتل را ارائه دهید. همچنین برای ورود به هتل نیز باید واچر را در اختیار داشته باشید. اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی افراد، کد ملی، تعداد روزهای اقامت در هتل و مواردی ازاین‌دست، در واچر قید می‌شوند.

آلترناتیو

آلترناتیو در زبان انگلیسی به معنای «جایگزین» است. زمانی که یک اتاق را رزرو کرده و در موعد مقرر وارد هتل می‌شوید، ممکن است بخواهید اتاقتان را تعویض کنید. حتی ممکن است به دلیل وجود مشکلاتی، از سوی هتل، اتاق‌های دیگری به شما پیشنهاد شود. این اتاق‌هایی که به‌عنوان جایگزین به شما پیشنهاد خواهد شد، اصطلاحاً «آلترناتیو» نامیده می‌شوند. تعویض اتاق به هر دلیل، در شرایطی اتفاق می‌افتد که به‌عنوان مسافر، رضایت کامل داشته باشید.

آشنایی با اصطلاحات رزرو هتل

سینگل روم

سینگل روم، به اتاق‌هایی گفته می‌شود که تنها یک تخت یک نفره دارند. اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید،‌ بهتر است سینگل روم رزرو کنید. این اتاق‌ها، فضا و امکانات اقامت یک نفر را فراهم می‌کنند.

دابل روم

دابل روم هم مانند سینگل روم، اطلاعاتی درباره تعداد نفرات مجاز برای اقامت در اتاق به ما می‌دهد. در دابل روم، امکان اقامت دو نفر در اتاق وجود دارد. حال ممکن است، تخت‌‌ها به‌صورت دو تخت یک نفره و یا یک تخت دو نفره باشند. پیش از رزرو اتاق دابل، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

اکسترا گست

اکسترا گست به معنای مهمان اضافی است. مثلاً اگر ۴ نفر باشید و بخواهید در یک اتاق ۳ نفره اقامت کنید، می‌توانید از خدمات اکسترا گست بهره‌مند شوید. در این حالت، هتل با دریافت هزینه اضافی، شرایط لازم برای نفر چهارم را فراهم می‌کند. اقامت در اتاق سه تخته با اکسترا گست، معمولاً ارزان‌تر از رزرو اتاق چهار تخته است.

فول بورد/هاف بورد

فول بورد و هاف‌ بورد اصطلاحاتی هستند که اطلاعاتی درباره وعده‌های غذایی هتل در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر یک هتل فول بورد باشد، به این معناست که هر سه وعده غذایی را به مسافران ارائه می‌دهد. درواقع، هزینه‌ای که برای رزرو هتل از شما دریافت می‌شود، برای سه وعده غذایی همراه با اقامت در اتاق است. هتل‌های هاف بورد، علاوه بر وعده صبحانه، تنها یکی از دو وعده ناهار یا شام را ارائه می‌دهند. این اصطلاحات ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام رزرو اقامتگاه باید به آن‌ها توجه کنید.

فولی بوکد

فولی بوکد حالتی است که یک هتل، به‌صورت کامل، در تاریخ مدنظر شما رزرو شده باشد. مثلاً اگر برای رزرو اقامتگاه‌های استانبول در روز اول عید به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید، ممکن است در همان صفحه نخست، برخی از هتل‌ها به‌صورت فولی بوکد نشان داده شوند. در این حالت، امکان رزرو اتاق این هتل‌ها وجود ندارد؛ مگر درصورتی‌که کنسلی رخ دهد.

مینی بار

مینی بار، همان یخچال کوچکی است که در هر اتاق از هتل‌ها قرار داده می‌شود. در این یخچال، مقداری تنقلات و نوشیدنی قرار داده می‌شود تا در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که اغلب اوقات، هزینه تنقلات موجود در مینی بار به‌صورت مجزا دریافت می‌شود. زمانی که برای چک اوت اتاق اقدام می‌کنید، صورت‌حساب مینی بار به شما عرضه خواهد شد.

آشنایی با اصطلاحات رزرو هتل

رزرو ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها از فلای تودی

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است با اصطلاحات دیگری نیز در رزرو اقامتگاه مواجه شوید؛ اما معمولاً رایج‌ترین اصطلاحات، همین مواردی هستند که به آن‌ها پرداختیم. اگر می‌خواهید رزرو انواع هتل‌ها را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید،‌ می‌توانید از وب‌سایت فلای تودی کمک بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید رزرو از وب‌سایت‌های خارجی، دردسر زیادی دارد و پرداخت دلاری هم پروسه زمان‌بر و سختی است. برای رفع این مشکل، فلای تودی بیش از ۱.۵ میلیون هتل از سراسر دنیا را در فهرست خود قرار داده تا بتوانید به‌راحتی با پرداخت ریالی، آن‌ها را رزرو کنید. کافی است سری به وب‌سایت فلای تودی زده و خدمات مختلف آن را مشاهده کنید؛ بدون شک، فلای تودی به همراه دائمی شما در سفرها تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-01-07 10:15

افزودن دیدگاه جدید