هنگام بروز مشکل خرید با دستگاههای کارتخوان چه باید کرد؟
مردم در صورت بروز مشکل در زمینه خرید با دستگاههای کارتخوان، در گام اول باید موضوع را از شرکت ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک PSP که شماره تماس آنها در ذیل برگه رسید خریدار درج شده است، پیگیری کنند.
به گزارش سیتنا، اما در صورت عدم رفع مشکل، این دسته از افراد میتوانند ضمن تماس با مرکز عملیات شاپرک به شماره 4-22926402 و ارائه اطلاعات لازم ، نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.
گفتنی است؛ شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) با توجه به لزوم ساماندهی پایانههای فروش الکترونیکی در نظام بانکی کشور، نظارت دقیق و همهجانبه بر عملیات بانکی انجام شده از طریق پایانههای فروش و حصول اطمینان از رعایت استانداردها و ضوابط، تطبیق عملیات پرداخت الکترونیکی با ضوابط مبارزه با پولشویی، کاربری بهینه سرمایهگذاریهای انجام شده، افزایش سطح پوشش پایانههای فروش به منظور تعمیق پرداختهای الکترونیکی، پرهیز از اقدامات بازارشکنانه و تقویت مشارکت واقعی بخش خصوصی در توسعه و راهبری شبکه پرداخت کشور و در چارچوب مصوبه شورای پول و اعتبار ایجاد شد.
نظام پرداخت کارتی یکی از زیرساختهای مهم هر کشور برای انجام مبادلات خرد بین آحاد جامعه محسوب میشود، این شبکه که مبتنی بر کارتهای پرداخت صادر شده برای اشخاص و کاربری آن در پایانههای الکترونیکی است، بخش بزرگی از پرداخت بابت مصرف خانوار در کشورهای توسعه یافته را تحت پوشش قرار میدهد.
به گزارش ایسنا، شاپرک با الگو برداری از عملکرد بهترین شبکههای پرداخت در سطح بینالملل و با هدف ساماندهی و نظارت بر شبکه پایانههای فروش الکترونیکی در سراسر کشور طراحی شده و پس از تایید چارچوب آن توسط شورای پول و اعتبار (اسفند 1389) مراحل اجرایی آن آغاز شد و در اردیبهشت 1391 به مرحله عملیاتی رسید و در نهایت مطابق با برنامه زمانبندی فشرده از پنجم دی ماه 1391 در کشور فعالیت می کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید