صفحههای قابل لمس، قابلیت یادگیری کودکان را افزایش میدهد
کودکان زیر ۵ سال استعداد عجیبی در استفاده از جدیدترین فناوری های هوشمند دارند. دیگر خیلی عجیب نیست که ببینیم کودکان دو- سه ساله با خونسردی تمام نشستهاند و انگشتشان را با اعتماد به نفس کامل روی تلفنهای هوشمند و تبلتها میکشند و یا دکمه بازیهای کامپیوتری را فشار میدهند.
به گزارش سیتنا (citna.ir)، با آنکه والدین هنگام بازی بچهها با ابزار کامپیوتری نفس راحتی میکشند اما ته دلشان همواره این نگرانی وجود دارد که نکند اینگونه سرگرمیها به مغز بچههایشان آسیب برساند. اما ظاهراً وقت گذراندن پای صفحه های کامپیوتری به ویژه اگر تجربهای دو سویه باشد، برای یادگیری بهتر مفید است.
تحقیقات در دانشگاه ویسکانسن نشان داده است که کودکان بین سنین ۲ تا ۳ سال بیشتر به صفحهای عکسالعمل نشان میدهند که از آنها میخواهد بهشان دست بزنند تا صفحهای که تعاملی با کودکان ندارد.
این تحقیقات نشان داده است که هر چه صفحه ای بیشتر اینتراکتیو (دوسویه) باشد، بیشتر واقعی است و از دید یک کودک دو ساله جالبتر است و او خود را به آن نزدیک میداند.
هدر گریگوریان، استادیار دانشگاه ویسکانسن که این تحقیقات را انجام داده است، میگوید که صفحه های قابل لمس، قابلیت یادگیری کودکان را افزایش می دهند. وقتی او آزمایش دیگری در زمینه یادگیری کلمات انجام داد، باز نتیجه مشابهی گرفت.
او در این باره گفت: "کودکانی که با اسکرین های اینتراکتیو بازی میکنند با سرعت بیشتری یاد میگیرند و کمتر اشتباه میکنند اما تبدیل به یک نابغه نمیشوند فقط با این کار اطلاعات بیشتری دریافت می کنند."
پس والدین میتوانند نفس راحتی بکشند. فرزندانتان با جهان اطرافشان ارتباط برقرار و تعامل میکنند و این امری بسیار طبیعی است.
در هر صورت، تکنولوژی چه به شکل تلفن هوشمند چه به شکل تبلت، ماندنی است. بسیاری از مدرسههای ابتدایی و پیش دبستانی، از آی پد در کلاسها استفاده می کنند. تکنولوژی و نحوه به کار گیری آن در برنامه آموزشی مدرسهها گنجانده شده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید