گوگل؛ ما چطور میتوانیم بهتر سایت شما را بگردیم
به راهنمای مقدماتی بهینهسازی موتور جستجوی گوگل خوش آمدید.
سازمان خبری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا) - متن حاضر ابتدا برای کمک به اعضای گروههای درون گوگل تنظیم شده بود، اما بعداً فکر کردیم این متن میتواند برای همه مسئولان شبکه که با موضوع بهینهسازی موتور جستجو آشنایی چندانی ندارند و میخواهند تعامل سایت خود را با کاربران و موتور جستجو بهبود بخشند، مفید باشد. گرچه این راهنما دستورالعمل سحرآمیزی در اختیار شما قرار نمیدهد که به کمک آن سایت خود را به طور خودکار به عنوان سایت شماره یک صفحه نتایج گوگل معرفی کنید (از این بابت متأسفیم!)، اما پیروی از شیوههایی که در ادامه معرفی میکنیم، باعث خواهد شد موتورهای جستجو، محتویات سایت شما را راحتتر بیابند و نمایهسازی کنند.
بیشتر مواقع، انجام تغییراتی کوچک در بخشهایی از سایت، موجب بهینهسازی موتور جستجو میشود. اگر این تغییرات تکتک دیده شوند، ممکن است چندان قابل توجه به نظر نرسند، اما زمانی که با بهینهسازیهای دیگر ترکیب شوند، میتوانند اثر قابل توجهی بر تجربه کاربران از سایت شما و کارایی آن در نتایج جستجوی معمولی داشته باشند. به احتمال زیاد، شما با بسیاری از عنوانهای این راهنما آشنایید، چون این عنوانها، از اجزای اصلی هر سایتی به شمار میروند، اما مسئله این جاست که احتمالاً از آنها استفاده بهینه نمیکنید.
بهینهسازی موتورهای جستجو تنها بر نتایج جستجوی معمولی(Organic search) اثر میگذارد، نه بر نتایج حمایتی(Sponsored) (مانند GoogleAdWords)
با آنکه در عنوان این راهنما از عبارت «موتور جستجو» استفاده کردهایم، اما باید بگوییم بهتر است مبنای تصمیمات بهینهسازی خود را در درجه اول، بر آنچه برای بازدیدکنندگان سایت شما مهم است، استوار کنید. آنان مصرفکنندگان اصلی محتوای سایت شما هستند و برای یافتن این محتوا از موتورهای جستجو استفاده میکنند. تمرکز بیش از اندازه بر ترفندهای خاص برای بالا بردن رتبهتان در نتایج معمولی موتورهای جستجو، ممکن است نتایج دلخواهی به بار نیاورد. بهینهسازی موتورهای جستجو، یعنی حداکثر تلاشتان را بکنید که موتورهای جستجو، سایت شما را ببینند.
از آنجا که فکر کردیم اجرای عملی این توصیهها مفیدتر است، برای این راهنما، یک سایت فرضی در نظر گرفتهایم. این سایت برای هر عنوان، اطلاعات کافی دارد تا موضوع مورد نظر را به خوبی نشان دهد. اطلاعات سایت فرضی ما، از این قرار است:
• نام سایت/ نام تجاری: «کارتهای بیسبال1 براندون»
• اسم دامنه: brandonsbaseballcards.com
• موضوع محوری: فروش آنلاین کارتهای فروش، راهنمای قیمت، مقاله و اخبار
• اندازه: کوچک، تقریبا 250 صفحه
ممکن است سایت شما کوچکتر یا بزرگتر از سایت فرضی ما و محتوایش به کلی با آن متفاوت باشد، اما عناوین بهینهسازی مورد نظر ما، به کار هر نوع سایتی با هر اندازهای میآیند.
امیدواریم این راهنما ایدههای نوینی برای بهتر ساختن سایتتان به شما بدهد.
برای صفحهها، عنوانهای منحصر به فرد و دقیق بسازید
برچسب عنوان(Title tag) هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو، اطلاع میدهد که موضوع یک صفحه خاص چیست.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید