ثبت الکترونیکی ازدواج و طلاق در کشور
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق در کشور خبر داد.
به گزارش سیتنا به نقل از فارس، محمد ناظمی اردکانی در اولین اجلاس رؤسای ثبت احوال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: معتقدیم همافزایی تجربهها و ظرفیتها میتواند شرایط مناسبی را برای ارتقای سطح حکومتمداری ایجاد نماید تا زمینه ارائه خدماتمداری اسلامی فراهم شود و هدف از این نشست زمینهسازی برای تحقق این هدف است.
وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور بیش از این اجلاس رؤسا و کارشناسان عضو اکو را برگزار کرد که در طی این اجلاس آموزشهایی به اعضا داده شد.
ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان حاکمیتی به وظیفه مهم و اساسی را عهده دارد که شامل ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی ایرانیان در اقصی نقاط جهان و تولید و انتشار آمار جمعیتی و مهاجرت است.
معاون وزیر کشور افزود: مهمترین نقش سازمان ثبت احوال در تأیید و تشریح هویت تعریف شده است.
وی گفت: مدارک رسمی کشور نظیر شناسنامه و کارت ملی نمایانگر هویت ایرانی فرد است و این مدارک، مدارک متحدالشکل با سایر کارتهای هویتی جهان متمایز است.
وی به ارائه کارتهای هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: این کارتها زمینه ورود به اصل دولت الکترونیک را فراهم میکند و نیازمند تأیید هویت افراد توسط سازمان است.
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر در سازمان ثبت احوال کشور اصل نوینسازی را آغاز کرده است و به عنوان سازمانی پیشرفته مطرح میشود و در این دوران برآیند ساختار و عملکرد این سازمان مورد توجه جدی است.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی به عنوان نماد تحول عملکردی در زمینه نوینسازی است گفت: در راستای نوینسازی اقدامات مهمی از جمله پوشش ثبت وقایع حیاتی با وجود گستردگی ایران حدود 96 درصد از ولادتها و 94 درصد از فوتها در مهلت مقرر که 15 روز برای ولادت و 10 روز برای فوت است به ثبت میرسد.
ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاعات جمعیتی ایران که مهمترین مرجع هویتی در کشور است؛ بیش از 80 دستگاه به این پایگاه متصل هستند.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه تمامی شناسنامهها با ویژگیهای امنیتی و ایمنی بالا چاپ میشوند گفت: صدور این شناسنامهها در پایگاههای ثبت صورت میگیرد.
وی گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشتراکگذاری اطلاعات در زمینه خدمترسانی سریع اقدام کرده است.
وی بیان داشت: ایجاد سامانه ثبت تغییر نشانی به منظور ثبت جابهجاییهای درون شهری ایجاد شده است و برای ارائه آمارهای مکان محور این سامانه تشکیل شده است.
اردکانی خاطرنشان کرد: ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق نیز از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور به ارائه کارتهای هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: این کارتها کلید ورود به سامانه دولت الکترونیکی است و با استفاده از این کارتها میتوانند از تمامی دستگاههای اداری و غیراداری پیشبینی شده خدمات دریافت کنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید