کدخبر :321626 پرینت
07 تیر 1404 - 11:34

ادامه اختلال در خدمات اینترنتی بانک‌های پاسارگاد و سپه بعد از حمله سایبری

با گذشت بیش از 10 روز از حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های بانکی کشور، همچنان اختلالات جدی در ارائه خدمات غیرحضوری بانک‌های سپه و پاسارگاد وجود دارد. این رویداد که یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری به نظام بانکی ایران در سال‌های اخیر ارزیابی می‌شود، بار دیگر ضعف زیرساخت‌های امنیت سایبری کشور در بخش مالی را آشکار کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اگرچه بیش از 10 روز از حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های بانکی کشور می‌گذرد، اما همچنان اختلالات جدی در ارائه خدمات غیرحضوری بانک‌های سپه و پاسارگاد وجود دارد.

بانک سپه؛ خدمات غیرحضوری همچنان غیرفعال

در حالی که بانک سپه اعلام کرده مشکل ارائه خدمات کارت‌های نقدی برطرف شده و امکان خرید از طریق پایانه‌های فروش برای مشتریان فراهم است، خدمات اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک این بانک هنوز به حالت عادی بازنگشته‌اند. مشتریان از روز جمعه پیامکی حاوی رمز اول جدید دریافت کرده‌اند، اما بانک در اطلاعیه‌ای تأکید کرده که زمان دسترسی مجدد به خدمات غیرحضوری از طریق اینترنت‌بانک و همراه‌بانک متعاقباً اعلام خواهد شد.

بانک پاسارگاد؛ بازگشت تدریجی، اما ناقص

اگرچه بانک پاسارگاد اعلام کرده که بخش عمده‌ای از اختلالات خدمات این بانک رفع شده، اما همچنان امکان استفاده از اینترنت‌بانک پاسارگاد فراهم نیست. در همین حال، همچنان محدودیت‌هایی در دریافت وجه نقد از خودپردازهای این بانک وجود دارد و برخی خدمات بانکی به‌طور کامل در دسترس نیستند. پیش از بازگشت نسبی خدمات اینترنتی، امکان انتقال وجه در فروشگاه‌ها و خرید از طریق کارت‌خوان‌ها به حالت عادی بازگشته بود.

ضعف ساختاری در برابر تهدیدات سایبری

این حملات، با هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی بانکی، نه تنها موجب اختلال در دسترسی مردم به خدمات بانکی شد، بلکه سطح آمادگی و تاب‌آوری دیجیتال سیستم بانکی کشور را زیر سؤال برد. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند تکرار چنین حملاتی می‌تواند اعتماد عمومی به خدمات غیرحضوری بانکی را تضعیف کرده و خسارات گسترده‌ای در پی داشته باشد.

در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی از ابعاد فنی این حمله و نحوه نفوذ مهاجمان منتشر نشده، انتظار می‌رود نهادهای نظارتی و امنیت سایبری ضمن بررسی دقیق، با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مؤثر، از تکرار چنین رخدادهایی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

گزارش از سارا استوار

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام ممنون میشم اگه خدمات آن لاین از داخل گوشی موبایل کارت به کارت با کارت بانک پاسارگاد رو درست کنید
تنها کاری که از دست شما بر میاد دروغ گویی است راحت دروغ میگویید ککتان هم نمی گزد!!!
من یادمه که پلیس فتا گفته بود اگر گوشیتون حک شد سریع اینترنت گوشی رو قطع کنید تا از حک و دستبرد اطلاعات جلوگیری شود بهتر بود حالا که بانک دارای موارد ایمنی ضعیف هست سریع سامانه بانک رو در چنین مواردی از دسترس برای جلوگیری از دستبرد اطلاعات از مدار خارج کنند
بانک پاسارگاد فقط ادعاست
افسردگی شدید دارم از خونه نمیتونم برم بیرون
تنها هم هستم تمام پولام تو بانک پاسارگاد هستش زندگیم فلج شده نمیتونم شارژ بخرم نمیتونم کارت به کارت کنم به نظرم اینا بهانه آیت که مردم کمتر پولشون برداشت کنن وگرنه مگه میشه بعد از این همه مدت درست نشده باشه

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.