ببینید | شبکه فعلی ارتباطی کشور امکان ارائه کیفیتی بالاتر از وضعیت موجود ندارد
به اذعان مدیرعامل شرکت آسیاتک، انتظار برای بهبود کیفیت شبکه بدون تأمین منابع مالی لازم برای حفظ و پایداری شبکه، عملاً ممکن نیست؛ چراکه این شبکه حتی توان نگهداری خودش را هم ندارد، حال چگونه می تواند کیفیتی بالاتر از وضعیت موجود ارائه دهد؟!
محمدعلی یوسفیزاده، مدیرعامل شرکت انتقال دادههای آسیاتک در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پیرامون آنکه ابتدا باید تعرفهها افزایش یابند تا منجر به بهبود کیفیت شود یا اینکه ابتدا کیفیت خدمات افزایش یابد و سپس افزایش تعرفهها صورت گیرد؟ گفت: این پرسش در ظاهر ساده است، اما در عمل پاسخ آن برای شرایط امروز صنعت ارتباطات کشور کاملاً روشن است؛ در وضعیت فعلی، ابتدا باید افزایش تعرفه اتفاق بیفتد.
وی، ادامه داد: شبکههای ارتباطی کشور، امروز با شکاف بسیار بزرگی میان هزینههای واقعی نگهداری و درآمدهای حاصل از تعرفه مواجهاند. این شکاف بهقدری بزرگ شده که زیرساختهای شبکه به مرز ناپایداری رسیدهاند و در بسیاری از نقاط کشور، کاربران، ناپایداری و افت کیفیت را بهطور روزانه تجربه میکنند.
یوسفی زاده، اظهار کرد: در چنین شرایطی، انتظار برای بهبود کیفیت بدون تأمین منابع مالی لازم برای حفظ و پایداری شبکه، عملاً ممکن نیست. باید ابتدا با اصلاح تعرفهها، امکان نگهداری و پایداری حداقلی شبکه فراهم شود. کیفیت، در مرحله بعد و بر پایه یک شبکه پایدار، قابل ارتقاء خواهد بود.
مدیرعامل آسیاتک، افزود: اگر بخواهیم صرفاً شرط افزایش تعرفه را به تحقق کیفیت آینده گره بزنیم، وارد یک چرخه باطل خواهیم شد. زیرا شبکهای که حتی توان نگهداری خود را ندارد، نمیتواند کیفیتی بالاتر از وضعیت موجود ارائه دهد.
وی، خاطرنشان کرد: ابتدا باید با افزایش منطقی تعرفهها، شرایط پایداری شبکه فعلی تثبیت شود، سپس با تدوین برنامههای توسعهای و نظارت مؤثر، کیفیت خدمات بهتدریج ارتقا یافته و در کنار آن، مدل تعرفهگذاری نیز متناسب و شفاف اصلاح شود تا دیگر چنین شکافی در آینده تکرار نشود.
خبرنگار: زهرا طاهری
تصویربردار: سهند بیژن نیا
افزودن دیدگاه جدید