موفقیت وزارت ارتباطات در ارتقای سلامت اداری
دبیر هیات عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور، گفت: عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری و سلامت اداری قابل دفاع و جزو بهترینها است و رسیدگی به معیشت کارکنان از عوامل مهم در کاهش تخلفات است.
به گزارش سیتنا، نشست هماهنگی و هماندیشی اعضای هیأتهای بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری، صبح امروز با حضور سید محمد شفیعی، دبیر هیات عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور و غلامرضا امیدی، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع و نماینده وزیر ارتباطات در هیأتهای رسیدگی به تخلفات برگزار شد.
امیدی در این جلسه با تأکید بر اینکه حفظ سلامت اداری و جلب اعتماد عمومی از اولویت های اصلی وزارت ارتباطات است، گفت: تحقق دولت هوشمند، توسعه پایدار خدمات دیجیتال و پیشبرد طرحهای کلان حوزه فاوا بدون پایبندی به اصول شفافیت، پاسخگویی و رعایت حقوق شهروندی ممکن نیست.
وی با اشاره به اصول ۱۰۹ و ۱۱۷ قانون برنامه هفتم، از آمادگی وزارت ارتباطات برای استفاده از سامانههای هوشمند نظارتی، ارتقای نظام گزارشگری مردمی، آموزش مستمر اعضای هیأتها و بهرهگیری از ظرفیتهای فناوری برای تسریع و دقت در رسیدگیها خبر داد.
امیدی همچنین بر ضرورت تناسب میان تخلف و مجازات، تسریع در روند رسیدگی، جلوگیری از عادیسازی تخلف، حصول اطمینان برای صدور رأی، تأمین فرصت دفاع عادلانه و آسیبشناسی برای پیشگیری از تکرار تخلف تأکید کرد.
وزارت ارتباطات از دستگاههای موفق در ارتقای سلامت اداری است
سید محمد شفیعی، در این نشست با اشاره به رویکرد همراه با تعامل هیأت عالی نظارت در بررسی تخلفات، گفت: وظیفه ما در ارتقای سلامت اداری ایجاب میکند با دقت بیشتری به پروندهها رسیدگی کنیم و ضروری است در این مسیر در بررسی پروندهها رویکرد تعاملی مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: چنانچه در بررسیها رأیی صادر شده اما نسبت به آن شک و شبههای وجود داشت، ضروری است با نظر مساعد، موضوع مجدداً در هیأتهای نظارت بررسی شود.
دبیر هیات عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور با اشاره به تقویت همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان امور استخدامی کشور بر اساس اصول ۱۰۹ و ۱۱۷ قانون برنامه هفتم توسعه افزود: وزارت ارتباطات با ایجاد زیرساختهای تخصصی، نقش مؤثری در اصلاح فرآیندها و اجرای آراء ایفا کرده که این همکاری میتواند به استقرار سازوکارهای شفافیت و سلامت اداری کمک کند.
در ادامه، شفیعی از مسئولان حوزه آموزش، با اعلام برگزاری ۸۵ درصد کلاسهای آموزشی مرتبط با تخلفات اداری در وزارت ارتباطات، بر اهمیت آموزش در کاهش تخلفات تأکید کرد و گفت: شکلگیری این دورهها در تعامل با واحدهای حراست و بازرسی و همچنین تقویت ساختارهای نظارتی داخلی، گام مهمی در ارتقای سلامت اداری است.
وی همکاری مؤثر با هیأت عالی نظارت، شفافسازی فرآیندها و افزایش همافزایی درونسازمانی را از مؤلفههای کلیدی در پیشگیری از تخلفات برشمرد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.
دبیر هیأت عالی نظارت در پایان، عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری و سلامت اداری را قابل دفاع و جزو بهترینها دانست و رسیدگی به معیشت کارکنان را از عوامل مهم در کاهش تخلفات عنوان کرد.
در ادامه نشست، عبدالرحمان آقایی، مسئول هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات، گزارشی از فعالیتهای این هیأتها ارائه کرد. همچنین تعدادی از اعضا، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه بهبود فرآیند رسیدگی به تخلفات مطرح کردند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید