کدخبر :316966 پرینت
25 اسفند 1403 - 14:54

روبلاکس: والدینی که نگرانند، به بچه‌هایشان اجازه بازی ندهند!

روبلاکس، پلتفرم غول‌پیکر بازی با ادعاهایی پیرامون قرار گرفتن برخی از کودکان در معرض محتوای مضر از طریق بازی‌های خود همراه بوده و معتقد است والدینی که نگران فرزندانشان هستند نباید به آنها اجازه استفاده از آن را بدهند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مدیر اجرایی روبلاکس (Roblox) ، پلتفرم غول‌پیکر بازی، گفته است که والدینی که نگران فرزندانشان هستند نباید به آنها اجازه استفاده از آن را بدهند.

این سایت که محبوب‌ترین سایت بین گیمرهای جوان ۸ تا ۱۲ ساله در بسیاری از کشورهاست با ادعاهایی در مورد قرار گرفتن برخی از کودکان در معرض محتوای بی‌پرده یا مضر از طریق بازی‌های خود همراه با چندین اتهام در مورد زورگویی و امکان کودک‌آزاری مواجه بوده است.

اما دِیو بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، تاکید دارد که این شرکت در حفاظت از کاربران خود هوشیار است و یادآور شد که «ده‌ها میلیون نفر تجارب عالی» در استفاده از این سایت داشته‌اند.

وقتی از او پرسیده شد که پیام او برای والدینی که نمی‌خواهند فرزندانشان روی این پلتفرم باشند چیست، او گفت: «اولین پیام من این است که اگر راحت نیستید، اجازه ندهید فرزندانتان در روبلاکس باشند.»

او در مصاحبه‌ای اختصاصی به بی‌بی‌سی نیوز گفت: «این کمی خلاف شهود اولیه به نظر می‌رسد، اما من همیشه به والدین اعتماد دارم که خودشان تصمیم باید بگیرند.»

در واکنش به این مصاحبه، جاستین رابرتز، رئیس وبسایت مامزنت که پلتفرمی برای تبادل نظر و مشاوره میان والدین است، می‌گوید که والدین در این پلتفرم در این مورد صحبت کرده‌اند که چگونه برای مدیریت استفاده فرزندانشان از روبلاکس تلاش می‌کنند.

او، گفت: «کنترل‌ والدین وجود دارد و کاربران ما خواستار نظارت دایمی والدین هستند اما همه ما می‌دانیم که حتی با بهترین اراده در جهان هم گاه واقعیات زندگی مانع می‌شوند.»

او می‌افزاید: «اگر چند فرزند دارید که از آنها مراقبت می‌کنید، اتفاقاتی رخ می‌دهد که احتمالا نمی‌توانید شبانه‌ روز همه کارهای آنها را زیر نظر داشته باشد، حتی اگر تمام نرم‌افزارهای کنترلی والدین را به کار انداخته باشید.»

روبلاکس، مستقر در ایالات متحده، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بازی در جهان است که تعداد کاربران ماهانه آن بیشتر از مجموع کاربران نینتندو سوییچ و پلی استیشن سونی است. در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین روزانه بیش از ۸۰ میلیون گیمر داشت که تقریباً ۴۰ درصد از آنها زیر ۱۳ سال سن داشتند. امپراتوری وسیع این شرکت شامل حدود ۴۰ میلیون بازی و تجربه تولید شده توسط کاربران است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.