راهاندازی سامانه فواد برای جلب رضایت مردم
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حل در لحظه مشکلات مردم از مزیتهای راهاندازی سامانه فواد است، از طریق این سامانه دادههای مختلف از نارضایتی مردم را میتوانیم جمع کنیم تا مبنای تصمیمگیری ما در نظام اداری کشور شود.
به گزارش سیتنا، طرح سامانه فوریتهای اداری فواد در سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور دریافت نظرات کارشناسی، برای مدیران نظارت و بازرسی دستگاههای اجرایی کشور تشریح شد.
این نشست به منظور تشریح چرایی، چگونگی، آثار و پیامدهای اجرای طرح سامانه فوریتهای اداری برای مردم، با حضور دکتر علاءالدین رفیعزاده؛ معاون رئیسجمهور، کامل داودی؛ رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری و مدیران نظارت و بازرسی دستگاههای اجرایی کشور، ۳۰ بهمنماه در این سازمان برگزار شد.
دکتر رفیعزاده با تصریح اینکه مردم از نحوه ارائه خدمات دولت رضایت کافی ندارند، گفت: مطالعات فراوانی در خصوص مسائلی که منجر به نارضایتی مردم از نظام اداری کشور میشود، انجام شده و بر اساس نتایج آن، به نظر میرسد که ایجاد سامانه فوریتهای اداری، میتواند ابزاری در جهت جلب رضایت شهروندان و ایجاد تحول در نظام اداری کشور باشد.
معاون رئیسجمهور با بیان اینکه تجربه نشان داده تمام آنچه در ستاد برنامهریزی میشود، در خط عملیات به اجرا درنمیآید، انتقاد کرد: در حال حاضر کارمندانی که در صف مقدم نظام اداری با مردم در ارتباط هستند، در چگونگی نحوه ارائه خدمت و برخورد با مردم، توجه کافی به برنامهریزی و فرایندهای ستاد ندارد و لازم است که ابزاری برای نظارت وجود داشته باشد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اهمیت رضایتمندی مردم در دریافت خدمت از دولت، گفت: مردم به غیر از خدمتی که از دولت دریافت میکنند، باید حس کنند که جلب رضایت آنان هم برای دولت اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه ابزار و امکانات زیادی بررسی شده تا بتوانیم به ابزاری برسیم که انتظارات مردم و علل نارضایتی آنان از نظام اداری را احصا کنیم، ادامه داد: از طریق سامانه فوریتهای اداری، دادههای مختلف از نارضایتی مردم را میتوانیم جمع کنیم تا مبنای تصمیمگیری ما در نظام اداری کشور شود.
رفیعزاده حل مشکلات مردم در لحظه را از مزیتهای راهاندازی سامانه فواد برشمرد و گفت: این سامانه به فوریت مشکلات قابل حل که از نحوه برخوردها و تا حل مشکلات لحظهای است را میتواند برطرف کند.
وی آثار اجرای این سامانه را جلب اعتماد و رضایت شهروندان عنوان کرد و گفت: پای کار آمدن مدیران و کارمندان باحوصله و صبور موجب موفقیت این ایده خواهد شد تا مردم از ارائه خدمات دولت رضایت داشته باشند و سطح اعتمادشان به دولت بالاتر برود.
کامل داودی؛ رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری هم در این جلسه به ضرورت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: نتایج پیمایشهای مختلفی که انجام شده نشان میدهد که مردم به نحوه پیگیری درخواستها و شکایات از خدمات دریافت شده، بیاعتماد هستند؛ زیرا تا به حال به طور ملموس و آنی نتیجه شکایتهایشان را دریافت نکردهاند و از این منظر، درصد بالایی از مردم از نحوه دریافت خدمات دولت راضی نیستند.
داودی با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به شکایت در حال حاضر ۳۵ تا ۴۵ روز، زمان میبرد، گفت: ما با اجرای سامانه فوریتهای اداری به دنبال این هستیم که این فرایند را آنی و فوری کنیم و مشکلاتی که در لحظه قابل حل است را با سرعت حل کنیم.
وی، آغاز رسمی فعالیت این سامانه را اوایل سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و گفت: با استقرار سامانه فواد به دنبال این هستیم که شهروندان به راحتترین شکل با مرکز فوریتهای اداری تماس بگیرند و در اسرع وقت مشکلشان حل شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید