کدخبر :315710 پرینت
01 اسفند 1403 - 15:15

بررسی میزان رضایت مردم از الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولتی

سامانه مشارکت الکترونیکی دولت در راستای بهبود کیفیت خدمات دولتی و تسریع در فرآیند تحول دیجیتال، دو نظرسنجی را منتشر کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، پرسشنامه‌ای تخصصی را در سامانه مشارکت الکترونیکی دولت منتشر کرد.

این پرسشنامه با هدف بررسی شاخص‌های فنی ارزیابی خدمات الکترونیکی و تحلیل کیفیت دوره یازدهم این ارزیابی طراحی شده است.

این گزارش حاکی است، اینکه ارزیابی فنی خدمات الکترونیکی سالانه در دو نوبت برگزار می‌شود و ارزیابی‌های صورت گرفته ابزاری کلیدی برای ارتقای استانداردهای کیفی و بهبود تجربه کاربران در حوزه خدمات دیجیتال محسوب می‌شود و در این مسیر نظرات تخصصی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نقشی تعیین‌کننده در اصلاح شاخص‌ها و افزایش دقت، شفافیت و کارآمدی این فرآیند دارد. بر این اساس از تمامی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌شود با تکمیل این پرسشنامه، در شکل‌دهی آینده‌ای کارآمدتر و باکیفیت‌تر برای ارزیابی خدمات الکترونیکی سهیم باشند.  .

علاقمندان برای شرکت در این نظرسنجی، می‌توانند به سامانه مشارکت الکترونیکی دولت به نشانیhttps://eparticipation.my.gov.ir/survey/67b1cc07e8db3e16e93bc250  مراجعه کنند.

سامانه مشارکت الکترونیکی دولت در راستای بهبود کیفیت خدمات دولتی و تسریع در فرآیند تحول دیجیتال، دو نظرسنجی را منتشر کرد.

نظرسنجی‌های منتشره شده با هدف شناسایی نیازهای اصلی کاربران، ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و فراهم‌سازی بستری کارآمدتر برای ارائه خدمات عمومی طراحی شده‌اند و اولویت‌بندی الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولتی موضوعاتی است که در نظرسنجی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نقش مهمی در کاهش بروکراسی، افزایش شفافیت و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دارد و با یکپارچه‌سازی خدمات دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، گامی مؤثر در مسیر تحقق دولت هوشمند برداشته است.

در همین راستا، نظرات شهروندان و ذینفعان در این فرآیند تأثیر بسزایی در تعیین اولویت‌های توسعه خدمات الکترونیکی و هوشمند سازی خدمات خواهد داشت.

این گزارش حاکی است، نظرسنجی اول با محوریت اولویت‌بندی الکترونیکی‌سازی خدمات دولتی، به شناسایی دستگاه‌هایی می‌پردازد که باید در اولویت توسعه خدمات دیجیتال قرار گیرند. در مقابل، نظرسنجی دوم بر هوشمندسازی خدمات دولتی متمرکز است و مشخص می‌کند که کدام وزارتخانه‌ها باید بیشترین بهره را از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی و پردازش ابری ببرند.

در این راستا از تمام شهروندان دعوت می‌شود با شرکت در این نظرسنجی‌ها، در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با بهبود کیفیت خدمات دولت الکترونیکی و هوشمند مشارکت داشته باشند چراکه نظرات ثبت‌شده در این سامانه، مبنای برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های تحول دیجیتال کشور خواهد بود.

علاقمندان برای شرکت در نظرسنجی‌های مذکور می‌توانند به سامانه مشارکت الکترونیکی دولت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://eparticipation.my.gov.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.