کدخبر :312933 پرینت
09 دی 1403 - 12:15

ببینید | مدیرعامل به‌پرداخت ملت: هوش مصنوعی باعث تحول در سرویس های بانکی شده است

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، گفت: در بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویس‌ها و از بین رفتن برخی از سرویس ها و ارائه سرویس‌های جدید شده است.

متن خبر

دکتر محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در نمایشگاه تلکام پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکی، گفت: خوشبختانه با پیشرفت هایی که صنعت ICT مخصوصا در یک دهه اخیر در کشور داشته ایم، توانسته‌ایم فاصله را با کشورهای منطقه و دنیا کم کنیم که این توسعه، صنعت ICT را به بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل کرده است.

وی، ادامه داد: طبیعتا یکی از ارکان این حوزه ICT است، از طرفی دیگر با بحث تحول دیجیتال و موضوعاتی از این جنس، بانک ها نگاه ویژه ای به بحث اقتصاد دیجیتال و بحث توسعه سرویس های فین‌تک دارند.

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، اظهار کرد: یکی از ارکانی که در نمایشگاه تلکام هم به آن توجه شده، بحث هوش مصنوعی است که یکی از توانمندسازهای ما در بحث توسعه اقتصاد دیجیتال است.

تقی پور، افزود: چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی در بحث بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، آنچه که برای ما مهم است این است که در سرویس های بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویس شده و باعث از بین رفتن برخی از سرویس ها شده است.

وی، خاطرنشان کرد: در برخی سرویس های جدید، هوش مصنوعی فقط برای کمک به بهینه سازی نیامده، بلکه تحول هایی از جنس تجربه مشتری ایجاد می کند، تحول از جنس تجربه کاربری و بهینه سازی برای افراد مختلف ایجاد کرده و بازارها و محصولات را تبدیل به محصولات شخصی سازی شده کرده است و متناسب با نیازهای تک تک افراد جامعه، خدمات ارائه می دهد.

خبرنگار: زهرا طاهری

تصویربردار و تدوینگر: مهسا شریفی نیا

«همراه اول» ، «شرکت مخابرات ایران» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.