ببینید | مدیرعامل بهپرداخت ملت: هوش مصنوعی باعث تحول در سرویس های بانکی شده است
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، گفت: در بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویسها و از بین رفتن برخی از سرویس ها و ارائه سرویسهای جدید شده است.
دکتر محمدمهدی تقیپور، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در گفتوگو با خبرنگار سیتنا در نمایشگاه تلکام پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکی، گفت: خوشبختانه با پیشرفت هایی که صنعت ICT مخصوصا در یک دهه اخیر در کشور داشته ایم، توانستهایم فاصله را با کشورهای منطقه و دنیا کم کنیم که این توسعه، صنعت ICT را به بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل کرده است.
وی، ادامه داد: طبیعتا یکی از ارکان این حوزه ICT است، از طرفی دیگر با بحث تحول دیجیتال و موضوعاتی از این جنس، بانک ها نگاه ویژه ای به بحث اقتصاد دیجیتال و بحث توسعه سرویس های فینتک دارند.
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، اظهار کرد: یکی از ارکانی که در نمایشگاه تلکام هم به آن توجه شده، بحث هوش مصنوعی است که یکی از توانمندسازهای ما در بحث توسعه اقتصاد دیجیتال است.
تقی پور، افزود: چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی در بحث بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، آنچه که برای ما مهم است این است که در سرویس های بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویس شده و باعث از بین رفتن برخی از سرویس ها شده است.
وی، خاطرنشان کرد: در برخی سرویس های جدید، هوش مصنوعی فقط برای کمک به بهینه سازی نیامده، بلکه تحول هایی از جنس تجربه مشتری ایجاد می کند، تحول از جنس تجربه کاربری و بهینه سازی برای افراد مختلف ایجاد کرده و بازارها و محصولات را تبدیل به محصولات شخصی سازی شده کرده است و متناسب با نیازهای تک تک افراد جامعه، خدمات ارائه می دهد.
خبرنگار: زهرا طاهری
تصویربردار و تدوینگر: مهسا شریفی نیا
«همراه اول» ، «شرکت مخابرات ایران» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام
افزودن دیدگاه جدید