کدخبر :312172 پرینت
25 آذر 1403 - 09:53

ضرورت انتشار نتایج ارزیابی رگولاتوری از کیفیت شبکه اپراتورهای ارتباطی در زمان خاموشی ها

با توجه به قطعی بخشی از ارتباطات در زمان خاموشی ها، معتمدی وزیر پیشین ارتباطات تاکید دارد که رگولاتوری باید با رصد مستمر شبکه ارتباطی و نظارت بر کیفیت ارتباطات، نتایج ارزیابی خود از عملکرد اپراتورها در زمان قطعی های برق را به مردم اطلاع رسانی کند.

متن خبر

دکتر سید احمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اختلال در ارتباطات کشور به هنگام قطعی برق، اظهار کرد: باتری سایت های ارتباطی باید تا دو الی سه ساعت پس از قطعی برق به نیاز کاربران پاسخ دهند، وجود باتری ها نیز به همین دلیل است، در غیر این صورت فایده دیگری ندارند.

وی، ادامه داد: اگر عمر باتری سایت های ارتباطی به پایان رسیده است، این مشکل دیگری است؛ به عبارت دیگر این باتری ها باید در مواقعی که برق به صورت موردی یا برنامه ریزی شده قطع می شود، تا ساعاتی پاسخگو باشند.

معتمدی، تاکید کرد: وزارت ارتباطات به صورت جزء وارد موضوع باتری ها نمی شود، بلکه به طور کلی شبکه را رصد می کند و به دنبال آن چگونگی کیفیت ارتباطات را اعلام می کند.

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علت های مشکلات ارتباطی در زمان قطعی برق می تواند از کار افتادن BTS‌ها باشد و در همین راستا وزارت ارتباطات باید نظارت کلی داشته باشد و به دنبال آن اعلام کند که کیفیت فلان اپراتور در فلان منطقه یا استان خوب یا بد است، از طرف دیگر رگولاتوری نیز باید نظارت مستمر داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیان کرد: اگر وزارت ارتباطات پس از نظارت، ارزیابی خود از عملکرد اپراتورها را اعلام کند تا مردم نیز مطلع شوند، خود اپراتورها نیز برای کسب رضایت و نگهداشت مشتری در جهت بهبود عملکرد بر می آیند، در غیر این صورت اگر عدم کیفیت استمرار داشته باشد خود آنها متضرر می شوند و با کاهش درآمد و از دست دادن مشتریان خود رو به ور می شوند؛ بنابراین اپراتورها باید خودشان سرمایه گذاری کنند.

معتمدی، اشاره کرد: باتری سایت های ارتباطی همانند باتری های موبایل اگر سالیان متوالی مورد استفاده قرار گیرند، عمر آنها کاهش می یابد و میزان مدتی که می توانند سرویس ارائه دهند نیز کمتر می شود؛ بنابراین باید باتری ها تعویض گردد و با باتری های به روز جایگزین شوند، چراکه اپراتورها با هم در رقابت هستند و باید مراقب مشتریان خود باشند، البته به فکر نیز هستند.

انتهای پیام

گفت و گو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.